Ga naar inhoud


Amiko Mini HD in netwerk met VU+ solo2


EVdJ

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een VU+ solo2 aangeschaft en ik heb ook een Amiko Mini HD.

Ik ben uit België afkomstig, maar woon in Tsjechië. De Solo2 heb ik in België gekocht (taalbarriére), de Amiko Mini HD heb ik in Tsjechië gekocht.


Wat de Amiki Mini HD betreft: Aangezien ik dit apparaat hier in Tsjechië heb gekocht is het ook kompatibel met de Skylink kaart (welke ik gebruik), CS link, T-mobile en is voorbereid voor Irdeto (wordt gebruikt voor Skylink) ICE en cryptoworks. De Amiko draait zonder problemen zowel met Tsjechische als met Belgische kaart (Niet tezamen, maar één card reader) . Er is een netwerkaansluiting voorzien dus ga ik er van uit dat er mogelijkheden zijn. (In bijlage de technische gegevens)Amiko Mini HD.doc


Op de Solo is cccam 2.30 en Vti software geïnstalleerd. De verkoper heeft de Solo2 gebruiksklaar gemaakt en heeft gezegd dat deze klaar is om in een netwerk te werken en ook met Tsjechische en
Belgische kaart.


Ik heb twee kaarten, één voor de Belgische zenders, één voor de Tsjechische zenders (Skylink). Het is dus de bedoeling dat de beide kaarten in de Solo2zitten. De Amiko zou dan het signaal via het netwerk krijgen. Waarschijnlijk zal dit dus een vorm van cardsharen zijn. Waarom netwerk: Om eventueel iets op
een DVD te kunnen branden en ook om via de Amiko Mini HD alle programma's te kunnen ontvangen zodat ik in mijn werkruimte ook Belgische TV en radio kan volgen.


Aangezien ik een “absolute beginner” ben in deze materie, graag wat informatie.


Mijn vraag is dus: hoe kan ik de Amiko Mini HD via de router laten communiceren met de Solo2?

 

De UTP kabel kan ik zelf wel klaarmaken en aansluiten, daar heb ik het materiaal voor, maar wat en waar moet er met de software gedaan worden. Ik heb totaal geen ervaring met deze materie. Ik weet bv. wel wat een IP adres is, maar hoe de procedure verloopt weet ik niet. Deze informatie vind ik ook niet direct op het internet en wanneer je toch iets vind, dan is het altijd maar een stukje van het verhaal.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Graag zou ik hier een atachment willen plaatsen met een tekst die ik gevonden heb: "How to add and acces softcam client support via on-screen menu using a USB stick and tne remote control on the Amiko Mini HD" maar vind hier niet hoe dat kan......

(zie mijn vorige reactie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees eerst dit even:

 

8. Sat4all is een Nederlandstalig board

Wij willen daarom uitsluitend Nederlandstalige berichten zien. Het
originele (anderstalige) bericht plaatsen is uitsluitend toegestaan als
je een goede Nederlandse vertaling óf duidelijke Nederlandstalige
samenvatting erbij plaatst. Dus geen automatisch gegenereerde
vertalingen zoals Babblefisch o.d. Een citaat mag ter illustratie of
aanvulling op je verder Nederlandstalige bericht worden geplaatst.

 

Klik volledige editor aan, onder het invul veld.

Je ziet nu een mogelijkheid voor het toevoegen van bijdragen onder het invul veld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal akkoord, maar wanneer je in een bepaalde , in dit geval erg technische, materie niet thuis bent, is het erg moeilijk, zoniet ondoenlijk om een anderstalige tekst te verstaan, laat staan te vertalen.

In deze dacht ik dat de ingevoegde tekst het voor mensen die thuis zijn in de materie, het een hulp kan zijn om tot een oplossing te komen.

Dus als bijlage voeg ik toch maar een engelse tekst waarvan ik denk dat het kan helpen.

Hierbij probeer ik dan ook een vertaling te geven van de titel van het bijgevoegde document:

"Hoe een softcam cliënt ondersteuning toevoegen en binnengaan via het op scherm menu, gebruik makend van een USB stick en de afstandbediening op de Amiko Mini HD"

AMIKO_MINI_HD_HOW_TO_ADD_SOFTCAM_CLIENT_SUPPORT_CREATED_FOR SATSTATION_FORUM.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...