Ga naar inhoud


Gemis lokale omroep wanneer je Digitenne gebruikt


rolandroland

Aanbevolen berichten

Hoewel dit al veel langer bekend is dat je met Digitenne geen lokale omroep kunt ontvangen, werd dit vandaag  (19 april 2013) vermeld in het programma Lunch bij de NCRV op Radio 1. Zie http://lunch.ncrv.nl/

 

De lokale omroepen kunnen nu niet meer worden doorgegeven omdat de frequenties van Digitenne geveild zijn was te horen in dat programma. Zij doelen denk ik op de kanalen 60 tot 70.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoewel dit al veel langer bekend is dat je met Digitenne geen lokale omroep kunt ontvangen, werd dit vandaag  (19 april 2013) vermeld in het programma Lunch bij de NCRV op Radio 1. Zie http://lunch.ncrv.nl/

 

De lokale omroepen kunnen nu niet meer worden doorgegeven omdat de frequenties van Digitenne geveild zijn was te horen in dat programma. Zij doelen denk ik op de kanalen 60 tot 70.

 

Vreemd, ik zie toch echt Nederland 1, 2, 3 TV West met DigiTenne!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een beetje raar dit.

 

Jarenlang hebben ze gebruik kunnen maken van gereserveerde kanalen 67,68 en 69. 3 hebben kortstondig zelfs uitgezonden maar zijn al in 2009 en 2010 gestopt.

 

Nu die kanalen zijn vergeven voor sneller mobielere data beginnen ze opeens stemming te maken. Volgens mij is het een roep om aandacht.

 

Hoeveel lokale omroepen zouden er zijn die geld hebben om een UHF zender in de lucht te brengen?

 

Toen het kon deden ze het niet en nu het niet meer kan beginnen sommigen te janken.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als er een test was: Dan was er kennelijk wel ruimte. In de provincie Groningen zat er ook lokale omroep in de ether. In Stadskanaal dacht ik. 

 

Wat  ook wel wat raar is: In het analoge tijdperk waren er geen enkele lokale omroepen die in de ether zaten op TV. Mensen die dan analoge TV hadden met een hark antenne hadden dan ook geen lokale omroep. Mensen met een schotel antenne hebben eveneens geen lokale omroep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die van Stadskanaal heb ik nog eens ontvangen toen ik daar in de buurt was. Er was inderdaad ruimte waar dus geen gebruik van werd gemaakt en die ruimte wordt nu gebruikt voor 4G LTE800.

Veel van die lokaaltjes hebben amper geld, maar de providers wordt verplicht om ze door te geven. 3x Raden wie dat dus gaat betalen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die lokalo's eerst maar is zorgen dat ze allemaal digitaal op de kabel komen en daar is vaak zelfs geen geld voor dus DVB-T is voor de meeste helemaal geen optie.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC had toen plannen om de lokale omroepen te laten uitzenden via Omrop Frysl^an maar dat is toen niet doorgegaan. Als ik bekijk wat de totale uitzend tijd is van een lokale omroep dan had dat makkelijk gekund via de regionale kanaal. Een regionale omroep zendt tig keer herhalingen uit. I.p.v. dat kun je ook 15 minuten lokale omroep eventjes doorgeven van elke gemeente. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...