Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag beste formuleden,

Zoals je kunt zien en zal merken, ik ben een echte leek op dit gebied en vraag jullie hulp bij het volgende;

Wij zitten momenteel op de camping en heb me een Satenne Snipe een M7sat801 en cd card aangeschaft.

Er is wel bebossing , maar de Satenne heeft in korte tijd Astra 3 en Astra 2 gevonden .

Op de bijbehorende " controleur" ( soort afstandsbediening met voorgeprogrammeerde satellieten) gaat bij ontvangst een groen lichtje continu branden. Aangezien dat het een automatische zoeker is kan ik dus weinig aan de afstemming doen, denk ik.

Op de tv geeft het menu van de M7 sat801 continu hetzelfde beeld, ik kan de taal instellen en dan gaat hij naar de HD of SD laatfunctie, maar dan blijft het beeld , Controleer ontvangst signaal/ kwaliteit.

Het niveau blijft rond de 37 % hangen en kwaliteit rond de 15 % .

Ik heb een oranje cd card. Deze heb ik via de site aangemeld.

Wat ik moet / kan ik nog meer doen?

Ik snap er niets van.

Alvast bedankt

Geplaatst:

@Adominus,

Er is wel bebossing

Controleer ontvangst signaal/ kwaliteit.
Het niveau blijft rond de 37 % hangen en kwaliteit rond de 15 % .

Dan ziet het er naar uit dat de ontvangst te zwak is, waarschijnlijk toch last van de bebossing, vooral bij regenval krijgt men extra demping door dat de bladeren nat worden.

Evt. oplossing is de schotel hoger op te stellen of meer afstand nemen van de bebossing, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Beste Zilvester, bedankt voor je snelle reactie.

Ik was er al een beetje bang voor, maar ik dacht, de schotel vindt zo snel Astra 3 en 2 dat ik dacht dat het goed zat.

Niet dus.

Geplaatst: (aangepast)

vladimirke,

bedankt voor je antwoord, ik heb het genoteerd,

los daarvan heb ik ook met astra 3 geen beeld.

Ben al wat aan het schuiven met de satelliet , zodat ik zeker weet dat er een tak n de weg hangt.

aangepast door Adominus
Geplaatst:

Ben een gelukkig man.

We zijn verkast op de camping. Mooi plaatsje uitgezocht met vrij zicht voor de sat.

En inderdaad alles werkt nu.

Dacht dat als de schotel een astra vond dat dat voldoende was, hier mag ik dus best wel rekening mee houden.

Bedankt voor het meedenken en jullie reacties, ga van nog meer forum nieuws genieten.

Knappe koppen hier allemaal ;)

groetjes Ad

Geplaatst:

@Adominus,

We zijn verkast op de camping.

Mooi dat het nu werkt, ben wel even nieuwschierig of je toevallig een camper hebt.

Mijn ervaring met campers en een automatische zoek installatie is slechter dan een installatie die je handmatig moet instellen, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Hoi Zilverster,

Nee ik heb geen camper, maar een caravan.

Wil deze Satenne Snipe niet vast opbouwen.

Hebben thuis nog een tuinhuis, waar ik hem de rest van het jaar wil gebruiken. Leuk voor de kinderen

Gr

Geplaatst:

Ben al wat aan het schuiven met de satelliet

Heb je die wel weer teruggeschoven ? Anders kunnen alle andere kijkers hun schotel opnieuw gaan uitrichten :P

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen