Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag beste formuleden,

Zoals je kunt zien en zal merken, ik ben een echte leek op dit gebied en vraag jullie hulp bij het volgende;

Wij zitten momenteel op de camping en heb me een Satenne Snipe een M7sat801 en cd card aangeschaft.

Er is wel bebossing , maar de Satenne heeft in korte tijd Astra 3 en Astra 2 gevonden .

Op de bijbehorende " controleur" ( soort afstandsbediening met voorgeprogrammeerde satellieten) gaat bij ontvangst een groen lichtje continu branden. Aangezien dat het een automatische zoeker is kan ik dus weinig aan de afstemming doen, denk ik.

Op de tv geeft het menu van de M7 sat801 continu hetzelfde beeld, ik kan de taal instellen en dan gaat hij naar de HD of SD laatfunctie, maar dan blijft het beeld , Controleer ontvangst signaal/ kwaliteit.

Het niveau blijft rond de 37 % hangen en kwaliteit rond de 15 % .

Ik heb een oranje cd card. Deze heb ik via de site aangemeld.

Wat ik moet / kan ik nog meer doen?

Ik snap er niets van.

Alvast bedankt

Geplaatst:

@Adominus,

Er is wel bebossing

Controleer ontvangst signaal/ kwaliteit.
Het niveau blijft rond de 37 % hangen en kwaliteit rond de 15 % .

Dan ziet het er naar uit dat de ontvangst te zwak is, waarschijnlijk toch last van de bebossing, vooral bij regenval krijgt men extra demping door dat de bladeren nat worden.

Evt. oplossing is de schotel hoger op te stellen of meer afstand nemen van de bebossing, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Beste Zilvester, bedankt voor je snelle reactie.

Ik was er al een beetje bang voor, maar ik dacht, de schotel vindt zo snel Astra 3 en 2 dat ik dacht dat het goed zat.

Niet dus.

Geplaatst: (aangepast)

vladimirke,

bedankt voor je antwoord, ik heb het genoteerd,

los daarvan heb ik ook met astra 3 geen beeld.

Ben al wat aan het schuiven met de satelliet , zodat ik zeker weet dat er een tak n de weg hangt.

aangepast door Adominus
Geplaatst: