Ga naar inhoud


Rebox RE 9000- wijziging naar 8psk.


Erudiet

Aanbevolen berichten



 

 

 



 




 


 

 



Hello,

 

Ik had graag oordeel over het volgende.

Ik heb een Rebox RE 9000 draaiend met boot loader 1.23 en als firmware versie: v 1.09.90.

Akkoord dat het een hele oude versie is, het toestel is ook gekocht in juli 2010, en ik vermoed dat het ééntje is uit de beginperiode.

Ik woon in het zuiden van Spanje, halverwege Torrevieja en Alicante en ik moet zeggen dat de Rebow het uitstekend gedaan heeft.

Maar door de overschakeling van uitzending naar 8psk loopt het niet zo lekker meer: freezing, hangen, storingen in uitzending, etc.. Ik heb een 80 cm schotel: Triax 79cm in de hoogte, 71 cm in de breedte. Een Quad duo lnb van tv vlaanderen voor ontvangst Astra 19.2 en 23.5. De lnb is geklemd op de 23.5, uitgericht op 23.5 en geeft als ontvangstwaarden:

Astra 23.5 : sterkte 92%, kwaliteit 80-75%; Astra 19.2 : sterkte 92%, kwaliteit 90% stabiel.

 

De kwaliteit is dus duidelijker beter op Astra 19.2 dan op Astra 23.5

 

Ik besef heel goed dat ik een firmware-update moet doen. Misschien ook de boot loader naar 1.54?

 

Maar via Rebox.tv vernam ik via een hele klare email, dat het zou kunnen dat mijn toestel helemaal niet geschikt zou zijn voor degelijke HD ontvangst in 8psk omdat het mogelijk uit de eerste serie Rebox 9000 zou zijn.

Volgens schrijver zijn zij in 2009 begonnen met het importeren van dit toestel.

 

Mijn vragen zijn volgende:

1. Kan ik zelf, zonder technische kennis, de boot loader updaten? Of kan het mislopen en dat mijn rebox dan perte totale zou zijn?

2. Firm ware met boot loader 1.23 zal waarschijnlijk niet goed lukken ?

3. Vind ik eventueel in mijn omgeving een dealer van Rebox?

4. Is mijn schotel wel echt de juiste? Bij de minste regen ontvangen wij geen beeld meer.

5. Is de lnb de juiste? Tv vlaanderen publiceert toch dat het een lnb is voor 64 cm schotels.

Tot voor 7 mei werkte alles nochtans perfect...

 

Ik heb niet al te grote technische kennis....en uitrichten kan ik zowieso niet zelf.

 

Graag jullie ervaringen en voorstellen.

 

Groetjes, Erudiet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan maar op één vraag antwoorden... bootloader 1.54 is heel eenvoudig binnen enkele seconden er op te zetten. Zie de uitleg van Audioniek op dit forum. Ik zou je aanraden om firmware 1.11.30 er op te zetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet alle antwoorden, maar wel dit:

 

Het is maar de vraag of je een "eerste serie" RE-9000 hebt; het is evengoed mogelijk dat je buitenboel voor 8PSK net te weinig reserve heeft, terwijl het op QPSK net wel goed ging (totdat het gaat regenen), en ook een combinatie van deze factoren kan de oorzaak van je probleem zijn. Verder hebben veel "eerste serie" ontvangers alleen opwarmproblemen; als ze een kwartiertje aanstaan doen ze het vaak wel.

 

Vraag 2. Laat je bootloader 1.23 staan, dan loop je met enige zekerheid tegen een Err 0x71 aan bij een firmwareupdate; is het niet nu dan wel een keer in de toekomst. De loader laten staan en op geluk proberen kan natuurlijk altijd, maar ik zou sowieso loader 1.54 installeren om geen toekomstige problemen met firmwareupdates te hebben.

 

Vraag 3. Rebox is het reseller-merk voor Fortis-ontvangers in Nederland en België. In Duitsland zijn dat Atevio/Atemio en Octagon, in de UK is het Icecrypt. Ik weet zo niet onder welk merk de Fortis-producten in Spanje worden verkocht. Als je daar achter bent kun je eventueel op zoek naar een lokale dealer die de Spaanse varianten verkoopt.

 

5. De CanalDigitaal DuoLNB is gemaakt voor gebruik in de Benelux op een Triax 64cm. In Spanje valt bijvoorbeeld de skew voor de gewenste satellieten al anders uit, bovendien zit deze LNB nu op een te grote schotel. Beide satelieten tegelijkertijd optimaal ontvangen met deze opstelling lijkt me onwaarschijnlijk; de uitrichting blijft altijd een compromis. Ik zou overwegen de LNB te vervangen door twee losse, die veel meer instelmogelijkheden hebben, maar je geeft al aan zelf niet te kunnen uitrichten. Deze actie vergt overigens een multifeed rail, twee nieuwe quad LNB's en vier 2-1 DiSEqC-switches, aangenomen dat je alle vier uitgangen van de bestaande LNB ook daadwerkelijk gebruikt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...