Ga naar inhoud


Volumeregeling M7 DSR 8141


Enrique

Aanbevolen berichten

Goede morgen

Ik gebruik de reciever nu enkele weken en heb geen bijzondere klachten.

Het enige wat opvalt is het volgende:

Ik heb de geluidsuitgang (analoog) op mijn versterker aangesloten. Ik kan nu echter de volumeregeling van de reciever niet gebruiken, ofwel hij reageert niet op harder of zachter.

Ik moet het volume dus regelen op de versterker zelf.

Kent iemand dit probleem?

m.vr.gr.

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien werkt de volumeregeling wél via de scartaansluiting ?? Indien JA -> scart naar cinch adapter gebruiken/aanschaffen....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik kan het volume ook niet instellen. De oranje blokjes links boven geven wel netjes volume verhoging en verlaging aan maar ik hoor geen verschil. Ook niet op de audio uitgang van de SCART connector. Ook niet via de TV via de HDMI connector. Ook niet na het ingedrukt houden van de "-" en de "OK" knop tegelijk totdat de STB led knippert. Firmware is uptodate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat als je een normale audiolijn van de ontvanger gebruikt dat het een 0db lijn is, deze is volgens mij nooit regelbaar, dat doe je via je versterker.

 

Ik denk dat je daarvoor het beste een alles in 1 afstandsbediening kan gebruiken, die je naar je smaak kan instellen, bijvoorbeeld de vollummetoetsen i.c.m. de satelliet tuner..

 

Als dat niet werkt denk ik dat een alles in 1 afstandsbediening het beste kan gebruiken, maar dat je wel zal moeten schakelen op de betreffende afstandsbediening met welk apparaat je wilt bedienen.

.

Het audio signaal via de scart regelt zoals al is aangegeven volgens mij wel mee, maar meestal die voor de TV gebruikt wordt, niet voor bijvoorbeeld een scart om een opname apparaat op aan te sluiten, maar dat weet ik niet zeker, daar komt bij dat scart steeds minder gebruikt wordt en aanwezig is.

 

Ik heb een Digitennebox die 2 scart aansluitingen heeft, de nieuwste digitenneboxen hebben er nog slechts 1, maar volgens mij geen HDMI.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor uw idee. De volumeregeling werkt wel correct bij de DSR7141 en de DSR8121. Op mijn oude HIFI versterker heb ik helaas geen afstandsbediening. Met de afstandsbediening van de DSR8141 kan ik het TV volume wel regelen nadat ik de "VOLUME +" en de "OK" knop samen indruk totdat de TV led knippert.

:(

 Ik sluit de hoofdtelefoonuitgang van de TV nu maar aan op de ingang van mijn HIFI versterker. Heel vreemd dat het volumeniveau linksboven in het beeld wel regelbaar is en dat het volumeniveau toch gelijk blijft. Hopelijk maakt Pace een firmwareversie met volumeregeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb dit probleem ook. Bij bepaalde zenders is er via de DSR 8141 geen volumeregeling en bij andere zenders wel.

De oranje blokjes varieren wel , maar het is van niets (geen blokjes ) naar maximum , al bij het eerste blokje.

Ik heb 2 dezelfde ontvangers (DSR8141) en ze doen alle twee hetzelfde. (een in Nederland op een Philips TV en een in Spanje op een Samsung. Iemand enig idee , hoe dit te verhelpen is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...