Ga naar inhoud


Iemand ervaring met de XFINDER (edision) en/of Multibox Gold.media


aaannk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met de signaalmeters: XFinder van Edisison of de Multibox van Golden Media?,

(het zijn dezelfde signaalmeters/setopboxen zo te zien.)

Zijn de gegevens zoals BER, C/N etc. een goede indicatie bij het uitrichten van een schotel?.

Kun je er een externe hardeschijf op aan sluiten voor het maken van een opname?

 

Mvg Wiljo

post-44063-0-53020300-1369919482_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ook wel benieuwd eigelijk, ziet er uit als een draagbare ontvanger met beeldscherm.

Zie regelmatig update`s voorbij komen van de firmware zit nu ook nid in voor sat herkening.

Ook is er al mcas en oscam voor beschikbaar dus als je niks te meten hebt kun je em op de slaapkamer gebruiken.

Denk dat ik dit weekend er een ga kopen en er es lekker mee ga spelen  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze meter is in mijn bezit, nauwkeurig apparaat ook voor aardse antenne. Zit 2 giga in om op te nemen, kan ook usb stick of harde schijf op aangesloten worden. Wel beter schijf met externe voeding.

Hallo josedemarina,

 

Heb je xfinder van  Edision of de Multibox van Golden Media?

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de multibox van golden media gekocht.

De eerste meter die ik had vertoonde wat problemen met sommige knoppen die niet lekker werkten de meter werkte daarom niet echt lekker.

na contact met de winkel kon ik zaterdag een nieuwe ophalen en deze werkt prima. top geregeld dus :)  :)

Heb wat getest met een schotel en op zich is de meter wel bruikbaar maar wel wat traag met reageren op signaal schommelingen met de spectrum gaat het wel meer realtime en het is zeker een voordeel dat je de span van de spectrum kan instellen,minimaal 50mhz dus ook nog redelijk bruikbaar voor vsat installatie waar je vaak smalle carriers meet.

Voor meten van de kabel is het spectrum niet bruikbaar maar dat kan komen omdat ik firmware voor de xfinder gebruik die hardwarematige hetzelfde lijkt.

Digitenne nog niet getest.

Verder werkt alles aardig goed kaartlezer werkt met de canaal digitaal kaart dus ook luek voor de slaapkamer.

accu duur is ook best goed werk er al meer dan 4 uur mee en is nog niet leeg.

Tot zo ver

aangepast door Michel
Verwijzingen naar winkels weg laten a.u.b. De volgende keer een waarschuwing!
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Ik werk nu ookeen paar maand met de Amiko X-finder en ben er heel tevreden over. Weet iemand welke firmware ik erin moet zetten om ook sat herkenning te hebben

 

Alvast bedankt

 

Lexy

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lexy,

 

Ik zelf gebruik ook de Xfinder van Amiko. De laatste firmware die beschikbaar is wat ik weet is van 6 juli. Dat is de 1.1.23 Mcas en de 1.1.23 emu.  Maar van de Nit herkenning dat is mij ook niet duidelijk hoe dat, dat moet werken. Ik ben er dik tevreden mee omdat hij zoveel zijdig is maar echt als site finder vind ik hem traag (schokkerig)  Maar alles bij elkaar is het voor mij een bijzonder apparaat. Wel wil ik nog even kwijt dat het beeldscherm niet ontspiegeld is dat hadden ze voor die prijs echt wel moeten doen.  Als je hem nu bij helder weer buiten gebruikt dan ben je zelf ook altijd in beeld en dat is meer dan jammer.

 

m.vr.gr Radenko 

aangepast door Radenko@onsbrant

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Radenko, kan je me even uitleggen hoe ik de laatste firmware er in plaats aub. En of ik evt eens kan afspreken met u om een demo te kunnen zien. Alvast bedankt

 

Lexy

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met de signaalmeters: XFinder van Edisison of de Multibox van Golden Media?,

(het zijn dezelfde signaalmeters/setopboxen zo te zien.)

Zijn de gegevens zoals BER, C/N etc. een goede indicatie bij het uitrichten van een schotel?.

Kun je er een externe hardeschijf op aan sluiten voor het maken van een opname?

 

Mvg Wiljo

 

Heb hem nu ook, begonnen met wat ervaring op te doen, veelzijdig apparaat blijkbaar, MER is me nog niet bekend, wat is daar mee te bereiken.

 

Hoi Tripleboy

 

Volgenens de specs kan ie  DVB-C, DVB-S2, DVB-T meten

een BER/MER meting word gebruikt voor DVB-C  om het digitale signaal tot de 9e macht nauwkeurig te kunnen meten.

Dit wordt op kabels signaal meestal op 1 specifieke frequentie gedaan, goede kabel tv monteurs kijken hier naar hehe

 

aangepast door sjoemel71
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...