Jump to content

Tripleboy

Members
  • Content Count

    5,718
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Tripleboy

  • Rank
    Sat4all verslaafd

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan
  • Locatie:
    Astra
  • Interesses
    Techniek

Recent Profile Visitors

129,011 profile views
  1. Als hun modem zo onveilig is, dan moeten ze die omruilen, een terugroepactie dus, op de manier dat ze dat nu proberen te slijten is bedrog. De zoveelste actie van TN waarvan je enkel buikkrampen kan krijgen. Hou Windows 10 up-to-date met alle veiligheidsvoorzieningen aan, en scan regelmatig eens met Malwarebytes, op tweakers liep een topic over deze TN praktijken.
  2. De Doelstelling is 2030, eerder mag natuurlijk.
  3. https://www.tijd.be/dossier/europareeks/europa-klimaatneutraal-tegen-2050/10073972.html https://www.europarl.europa.eu/news/nl/headlines/society/20190926STO62270/wat-is-co2-neutraliteit-en-hoe-bereiken-we-het-tegen-2050 U wilt toch niet alles op 1 dag veranderen, er is mega veel werk te verzetten, maar met de schouders er stevig onder te zetten kan ook daadwerkelijk iets gaan gebeuren, met negatief te blijven denken gaat alles bij het oude blijven. De afzeikt mentaliteit is een slechte leidraad, het moet gaan gebeuren, en niet bij de pakken blijven zitten, gaan we voor co2 neutrale toekomst ?
  4. Uw bijdragen zijn overigens een lege doos hoor, niet te geloven. Net als Europa is de F1 een voortrekkersrol weggelegd, Om dat te halen zijn jaarlijks tussen 175 en 290 miljard euro aan extra investeringen nodig. https://www.tijd.be/dossier/europareeks/europa-klimaatneutraal-tegen-2050/10073972.html
  5. U hoeft zich helemaal niets meer voor te stellen, u hallucineert al meer dan voldoende, en we spreken af tussen 2025 en 2030. En gelukkig zijn de mensen die hier aan gaan werken ver boven het niveau dat u hier uitstraalt, en ook niet achterhaald.
  6. Doen jongen, en de mensen met kennis van zaken aan het woord laten, i.p.v van alles af te zeiken. ➖ 19 december 2019 – Volgens FIA-president ligt de toekomst van de Formule 1 niet bij elektrische auto's. Hij gelooft dat de raceklasse in plaats daarvan nog lange tijd met hybride-motoren blijft rijden. Todt verwacht niet dat de Formule 1 dezelfde kant op zal bewegen als de elektrische tegenhanger die in 2014 in het leven is geroepen, de Formule E. Laatstgenoemde kampioenschap groeit met het jaar, zowel in technisch opzicht als populariteit onder fans, fabrikanten en coureurs. Omdat de automarkt steeds meer richting elektrische wagens verschuift, keert de vraag welke kant de F1 op moet de laatste tijd steeds vaker terug. Als technologisch vooruitstrevend platform is het voor fabrikanten immers interessanter wanneer er meer overlap met de echte auto-industrie is. Todt ziet een overstap naar volledig elektrische motoren echter niet snel gebeuren. "Op het moment kun je de F1 niet los van de hybride-motor zien. Je kunt je het niet voorstellen dat de FE een vervanging van de F1 zou zijn. Er is niet één [elektrische] racewagen in staat om 300 kilometer te halen met de snelheid van de F1 vandaag de dag. Het gaat nog decennia duren voordat het zover is, als dat ooit gebeurt. Hybride technologie is de juiste keuze, de volgende stap is om te ontdekken hoe we groenere brandstof kunnen gebruiken." Todts visie wordt gesteund door Andy Cowell, Managing Director van de HPP-fabriek van Mercedes. Ook hij gelooft dat de sport meer baat heeft bij de ontwikkeling van duurzame technologie bioproducten. Tegen GPUpdate.net zei hij: "Het is allemaal afhankelijk van de opslagruimte. Met een lithium-ion-accu klopt het tijdsbestek dat hij noemt. Als je voor waterstof gaat, dan is dat ook mogelijk. Het probleem is alleen dat de wagens een stuk zwaarder en logger worden en dat gaat ten koste van het F1-aspect. Daarom zijn de stappen die we voor 2021 nemen belangrijk, wanneer we een tien procent duurzame brandstof introduceren." Hij vervolgt: "Als we met de volgende generatie motoren een krachtbron kunnen ontwikkelen die rond de 100 procent duurzame brandstof kan gebruiken, dan is er een enorme hoeveelheid koolstofdioxide die we kunnen omzetten in een vloeibare brandstof op basis van koolwaterstoffen. Dus laten we alle koolstof dat in de aarde wordt opgevangen in de vorm van gas en ruwe olie enzovoort achterwege laten. Onze planeet heeft dat geweldig gedaan, dus laten we wat uit de lucht halen in plaats van uit de grond. Laten we vloeibare brandstoffen creëren en een 60 procent thermisch efficiënte motor. Tegen dat moment gaat het niet meer om het afstappen van de interne verbranding, maar om het aanpassen en dat de petrochemische bedrijven zich aanpassen aan het opvangen van koolstofdioxide. Ik denk dat dat de toekomst is voor de komende tien tot twintig jaar." Formule 1-CEO Chase Carey is van mening dat de sport een baken kan zijn van de voordelen van hybride technologie, omdat autofabrikanten afwegen waar consumenten in de toekomst behoefte aan hebben. "Ik denk dat dit een geval is van offensief spelen, niet defensief. Elektrisch rijden zal een deel van de oplossing zijn. Maar weet je, ze hebben hun eigen problemen, of het nu gaat om economische of batterij-gerelateerde. Maar er zitten veel haken en ogen aan dit onderwerp. Ik denk dat de hybride motor in veel opzichten een van de belangrijkste, zo niet het belangrijkste component kan zijn in de aanpak voor meer dan een miljard auto's met verbrandingsmotoren. En die ruimte kunnen we blijven maken, door middel van initiatieven als brandstoffen, brandstoftechnologie en energieterugwinning." GP.Update
  7. Inderdaad, met onzin te posten kom je geen mm vooruit, gelukkig zijn mensen bezig in deze materie die uw niveau ver overstijgen.
  8. We zijn nog 2019 en 2030 is nog veraf, is Rome op 1 dag gebouwd, het word nu pas in gang gezet, het is een enorme uitdaging, en met zwartkijken schiet je niet op.
  9. De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. “Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal,” verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA. Een ‘groenere’ en duurzame Formule 1 moet bereikt worden door onder meer de logistiek en het reizen “ultra-efficiënt” te maken. Recycling is het grote woord bij de exploitatie van kantoren, faciliteiten en fabrieken die werkzaam zijn binnen de Formule 1. In 2025 moet alle grands prix en aanverwante evenementen duurzaam zijn. Dat betekent bijvoorbeeld geen eenmalig gebruik van plastic en milieuvriendelijke manieren voor de toeschouwers om naar de circuits te komen. Ambitieus plan “Met de eerste duurzaamheidsstrategie van Formula One erkennen we de cruciale rol die alle organisaties moeten spelen bij het aanpakken van het wereldwijde klimaatprobleem. Het is een ambitieus, maar haalbaar plan,” aldus Formule 1-baas Chase Carey. De Formule 1 werkte een jaar aan het milieuplan samen met de FIA, de automerken, renstallen, organisatoren van de races en milieudeskundigen. ANP https://www.motoringresearch.com/car-news/formula-1-carbon-neutral-2030/ https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-7674289/Formula-One-gives-green-light-carbon-neutral-future.html https://www.motorauthority.com/news/1125966_shelby-american-trailer-tells-the-story-of-the-legendary-carroll-shelby De Formule 1 heeft altijd een imago gehad waar eenvoudig de stempel 'milieuvervuilend' op kan worden gedrukt. De sport wil zelf dan ook graag groener worden en zal vanaf 2021 gebruikmaken van e-brandstoffen, wat opgenomen wordt in de reglementen die dat jaar van kracht worden. E-brandstof wordt als bijna CO2-neutraal beschouwd, want bij de productie ervan wordt ongeveer evenveel koolstofdioxide uit de atmosfeer gehaald als later tijdens de verbranding ontstaat. Zo zou de CO2-balans beter zijn dan bij een puur elektrische aandrijving en daarmee zou de Formule 1 gelijk een streepje voor hebben op de Formule E. Op dit moment komt e-branstof nog niet genoeg voor om een compleet Formule 1-seizoen te kunnen garanderen, nog los van alle testdagen die erbij komen. Daarom moet het aandeel kunstmatig geproduceerde brandstof geleidelijk worden opgeschroefd tot 2025. Als er in 2021 twintig procent meer van beschikbaar is, dan is het doel om op middellange termijn volledig te stoppen met fossiele brandstoffen. Dat Meiske dient niet de Trein te nemen, maar naar huis te gaan met een Zeilwagen (en daar blijven).
  10. Er zijn er hier, die kunnen nogal .....
  11. Dat zijn uw verklaringen of zijn het verzinsels, en het hele land rond geweest ? Australië is maar liefst 185 keer groter dan Nederland. Australië is dan ook een enorm continent. Klinkt allemaal niet geloofwaardig, in hoeveel tijd zou u het enorme continent dan wel even rond zijn geweest. De beledigingen die u aan mij richt laat ik ter beoordeling aan de heer moderator over. Info: Australie Het laatste record voor de laatste maand van het jaar stamt uit 1972. Toen was het 49,5 graden in Birdsville.
  12. De astronomische winter laat nog even op zich wachten, maar de meteorologische winter begint zondag al, op 1 december. En op deze eerste dag van december krijgen we meteen een winters voorproefje. Het wordt namelijk koud. Met het begin van de meteorologische winter eindigt ook in die hoedanigheid de herfst. En die was nat, concluderen de weermannen en - vrouwen van Weerplaza. ,,Cijfers geven nu al aan dat de herfst van 2019 nat, vrij zonnig en net iets te zacht is geweest. De paddenstoelen schoten in september al uit de grond en we konden lang genieten van mooie herfstkleuren want sommige bomen hielden hun bladeren nog lang vast, zelfs nu rond eind november zijn ze nog niet kaal.” Dit is wetenschap, en het weer buiten is de bevestiging ervan, de rest is het werk van Fantasten.
  13. Uit je kleutertijd dus, je geloofwaardigheid zakt weg. In Australië gewoond en het hele land rond geweest, wie gelooft dat nu nog. Zonnewende (solstice) De zonnewende is het moment waarop de zon precies op één van de keerkringen staat: in de zomer boven de noordelijke Kreeftskeering en in de winter boven de zuidelijke Steenbokskeerkring. Dit gebeurt in juni en december. Ze worden ook wel de juniwende en decemberwende genoemd. De dagen waarop dat gebeurt luiden daarmee een nieuw seizoen in (de zomer en de winter). Een andere, alternatieve definitie van de meteorologische winter is die van de gemiddelde luchttemperatuur op het noordelijk halfrond, respectievelijk het zuidelijke halfrond. Hiervoor neemt men de gemiddeld koudste dag van het jaar en trekt men respectievelijk anderhalve maand eraf en erbij om het begin en het eind van de winter te krijgen. De uitkomst hiervan bepaalt dat op 6 december de winter begint en op 6 maart eindigt. Op het zuidelijke halfrond komt dit meer overeen met de data van de astronomische winter, namelijk 20 juni t/m 19 september. Dit komt omdat het zuidelijk halfrond voor een veel groter deel dan het noordelijk halfrond uit oceaan bestaat, en zeewater veel langer dan land een bepaalde temperatuur vasthoudt. Begin van de seizoenen volgens de meteorologische kalender Seizoen Datum Lente 1 maart Zomer 1 juni Herfst 1 september Winter 1 december
  14. Zijn ze daar wel gewoon, kortzichtig denken is niet aan de orde. "Droogte is helemaal niet nieuw voor Australië, er zijn altijd droogteperiodes, soms jaren na elkaar, waarin er veel te weinig neerslag valt
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy