Ga naar inhoud


HTPC upgraden


Moonshiner

Aanbevolen berichten

Naar 5 jaar gebruikt gemaakt te hebben van mijn HTPC begint deze minder goed te werken. De afstandsbediening werkt vaak niet meer waardoor ik de muis moet gebruiken. Ontvangen van HD zenders lukt momenteel niet. Ik zou graag een extra tuner willen hebben voor tegelijkertijd opnemen en kijken. En de opstarttijd van het systeem zou wel wat korter mogen.
 

Daarom wil ik het huidige systeem upgraden alleen weet ik niet hoever ik moet gaan, twijfel met name over de CPU en/of GPU. In mijn huidige HTPC zit een Intel core 2 duo E8400 (3GHz). Ik weet dat deze geschikt is voor enkele DVBS2 maar of het dubbel ook gaat werken betwijfel ik, iemand ervaring hiermee? Kan ik het systeem uitbreiden met een videokaart, momenteel zit het onboard op het moederbord. Of gaat een GPU niks toevoegen en vind het rekenwerk plaatst in de CPU?
 

Als ik het goed heb begrepen kan ik met een DD Duo flex S2 met een enkele CI tegelijkertijd een HD zender bekijken en een andere opnemen. Ik heb het dan over deze hardware: http://shop.digitalhifi.nl/details.php?product_id=1241

 

Waar ik dus niet helemaal zeker van ben is of je met 1 CI en CAM module 2 verschillende gecodeerde zenders kunt kijken/opnemen tegelijkertijd. Kan 1 CI met CAM tegelijkertijd 2 zenders coderen?
 

Verder wil ik gebruik gaan maken van MCE in Windows 7, momenteel gebruik ik MCE vista. Is nog relevant welke Win7 ik moet kopen, afgezien dat MCE aanwezig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi klopt met een dd twin tuner kun je in combinatie met bv een aston 1.07 of een powercam 1 kijken 1 opnemen of twee opnemen en soms kijken hangt van de gekozen transponder af......

 

Gebruik zelf 3 twintuners 6 dus in combinatie met 3 astons...een twin voor tvv en de rest voor cd ik kan dus 4 cd opnemen en dan nog 2 tvv opnemen....of iets kijken......kijk wel even goed naar je hardware mocht je zoiets willen..snelheid processor en harde schijf ed....

 

Volgens mij kun je alle win 7 versie's kiezen behalve enterprise die heeft geen mediacenter software

 

Groetjes.............. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan het opnemen bent, dan zal de CPU relatief weinig doen en de GPU zelfs niks; maar juist je harddisk zal het meeste te verduren krijgen. Pas bij het kijken zal de CPU en/of GPU hard aan het werk gaan.

 

Zorg ervoor dat je een grafische kaart hebt met hardware ondersteuning voor het kunnen bekijken van h264/mpeg4, dan zal de GPU het meeste werk overnemen van de CPU en zal de CPU weinig of geen moeite hebben om ook de opname op de schijf op te slaan.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb besloten om een Vu+ solo2 te kopen, en deze heb ik inmiddels ook al aan het draaien. De bestaande HTPC upgraden was m.i. niet echt een optie, dan had ik een nieuwe moeten maken wat minstens 700 euro gaat kosten. Voor de helft van het geld heb ik nu een Vu+ gekocht. Gezien ik de HTPC vrijwel alleen voor het TV kijken gebruikte is de Vu+ een prima vervanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...