Ga naar inhoud


Rebox RE-9000 Alleen SD zenders


Alexander

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een tweedehands rebox re-9000 HD PVR. Stop mijn TV VLAANDEREN-kaartje erin, en heb ook alleen beeld op de SD-zenders, zelfs de vrije zenders vb ZDF-HD geven geen beeld, wel geluid. Op het scherm verschijnt dan "service fout". Correctie: enige uren later doen ze het WEL. Hoe bizar! In de rechterbovenhoek van het scherm zie ik evenwel de melding "Live 576i". Moet dat geen 1080 zijn bij een HD-uitzending? Of ligt dat aan mijn instellingen? 

 

PS de afstandsbediening van die re-9000 is stuk. Is het voldoende een universele afstandsbediening te nemen of doe ik er beter aan een originele te bestellen ?

 

Alexander

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Alexander, welkom op dit forum.

 

Op de afstandsbediening zit een toets VFORMAT.

Elke keer wanneer je die toets indrukt schakel je door naar het volgende Video format.

Jouw ontvanger staat nu op een lage resolutie, je zal met een afstandsbediening dit formaat naar het door jou gewenste niveau moeten omschakelen.

Of een universele afstandsbediening deze toets heeft is de vraag, ik denk dat je voor het programmeren van de ontvanger beter met de originele afstand bediening kunt werken.

 

Verder is het zo, dat de eerste keer na zenderzoeken het inderdaad kan voorkomen dat je de mededeling service fout te zien krijgt.

Kennelijk moet er in de ontvanger informatie vergaard worden in een tabel met instellingen voor de verschillende zenders.

wanneer je op zo'n zender even heen en weer schakelt tussen programma's heb je er daarna geen last meer van.

 

Verder krijg je de mededeling service fout ook te zien indien er geen of een te laag signaal op de antenne ingang staat.

 

Verder moet je het TV Vlaanderen kaartje in de interne kaartlezer stoppen niet met een ci module in een van de ci sloten.

Voor de HD zenders dient je antenne optimaal uitgericht te zijn.

Wanneer de ontvanger lange tijd niet gebruikt is kan het ook zijn dat de transponder gegevens niet in de transponder lijst staan. Even een TVV fastscan doen, dan moet dat in orde zijn.

 

Heb je een of 2 antenne kabels aangesloten op de ontvanger?

 

Wanneer je een antenne kabel hebt, dien je de uitgang van de eerste tuner door te verbinden met de ingang van de 2e tuner.

 

Verder moet je de ontvanger in het configuratie menu vertellen of de tuners op doorlus of gescheiden staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De re-9000 staat nu voorlopig in de keuken, 1 antennekabel, doorlussen dus. Normaal hangt aan die kabel een M7 van TVV, die vrij goed functioneert, zowel in SD als HD.

Daarnet tijdens een fikse stortbui een"freeze" gehad (zo heten jullie dat toch), toen moest ik de re-9000 toch even uit- en terug aanschakelen. Later komt hij in de living terecht waar hij de huidige Mobistar-decoder zal moeten vervangen (op 15 september stopt Mobistar met haar televisie-aanbod). In de living heb ik immers 2kabels van de Duo LNB Twin van Mobistar, en eigenlijk ook nog een Technisat Multitenne ( 1 uitgang) . Die zou ik ook aan de re-9000 kunnen hangen voor de Engelse zenders. Kan dit conflicten geven voor de configuratie?  Van Disecq weet ik eigenlijk niet veel af...

Is dit mogelijk of zinvol: tuner 1 = Duo Lnb 19°+23°

                                      tuner 2 = Multitenne

Misschien ben ik nu weer in een ander topic beland,waarvoor mijn excuses

 

PS is er op dit forum een zoekfunctie? Met enkele gerichte trefwoorden kan ik dan misschien overbodige beginnersvragen, die al elders behandeld zijn, te stellen.

 

Met dank

 

Alexander

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om met de laatste vraag te beginnen, de zoekfunctie zit rechts boven op je scherm naast "uitloggen".

Je kan een keuze maken waar je op dit forum wilt zoeken.

 

Verder kan je ook met Google zoeken, "vraagstelling site:sat4all.com"

 

Het is normaal, dat bij een fikse stortbui het beeld even wegvalt, daarna moet je inderdaad de ontvanger even uit en aan zetten om de ontvanger weer te laten locken op het signaal.

Je kan inderdaad de twee tuners afzonderlijk op 2 verschillende antenne's aansluiten en configureren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zoekfunctie zit echter wel verborgen als je geen cookies accepteert...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...