Ga naar inhoud


TV Vlaanderen kwijt op Topfield 7700


Amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb de Topfield 7700 gekregen van mijn broer. Ik heb ook een ontvanger van TV Vlaanderen. Ik wil beide kunnen gebruiken omdat ik 2 TV toestellen heb.

Twee jaar geleden heb ik de Topfield kunnen regelen om TV Vlaanderen te ontvangen. Maar sinds dit jaar gaat het niet meer.

Ik had ook problemen met de HD ontvanger van TV Vlaanderen en heb die eerst proberen oplossen. Duo LNB kop besteld bij TV Vlaanderen - dan werkten 2BE, Vier en Vijf nog niet. Gisteren grotere schotel geplaatst en nu is alles OK maar ik krijg op mijn Topfield geen enkele TV Vlaanderen zender meer.

 

Toen ik 2 jaar geleden problemen had ben ik - dacht ik via jullie site tot een oplossing gekomen.

Ik hoop dus dat jullie mij nu ook kunnen helpen.

 

Ik vermoed dat ik een software update zal moeten doen.

De gegevens van mijn systeem zijn:

System ID 23231

Loader versie L1.02

Device versie v2.0.14

Firmware versie TF-HSCD7.00.34

Laatste update Apr7. 2009

 

Maar ik heb ook geen idee hoe ik de software moet updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb intussen nagekeken - schijn de laatste update te hebben.

Ik heb de TV Vlaanderenlijst met frequenties.

Heb op Astra 12187 toegevoegd (waar een HD en Canvas zouden moeten zitten) en zenders gezocht maar krijg Een en Canvas niet.

 

Begin te denken dat deze Topfield geen HD aankan???

 

Op zenderlijst TV Vlaanderenis FEC te zien maar geen info over modulatie : wat moet ik daar kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staan de diseqc instellingen goed? Heb je voor Astra 19 en Voor Astra 23 de juiste LNB aan de ontvanger toegekend?

 

Op kingofsat kan je de instellingen voor elke transponder terug vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan de diseqc instellingen goed?

>>>> wat is diseqc heb dat wel ergens gezien op TV Vlaanderen ontvanger maar niet op Topcom

Heb je voor Astra 19 en Voor Astra 23 de juiste LNB aan de ontvanger toegekend?

Oei - wat betekent dat.

 

Maar lees eerst dit:

 

Was intussen verder blijven zoeken. Vond op Kingsat informatie oa over standaard modulatie - die is nu DVB-S2 8PSK

Ben er nu in geslaagd deze zenders te vinden:

Een - Canvas en VTM (niet in HD - heb ze gevonden op Astra 1)

en ook Vier - 2BE - Vijf

 

Maar ik slaag er niet in Vitaya en Acht te vinden

Die zitten op Astra 3.

 

Dus eigenaardig genoeg vind ik enkel TV Vlaanderen zenders op Astra

Ik kan wel andere Astra 3 zenders laden (massa's) maar ik probeer manueel te laden op de Frequenties 12187 (een en Canvas HD) - 11856 (VTM HD) en 12129 (Vitaya en Acht) en dat lukt niet.





DVB-S2
8PSK

.a. over standaard modulatie (

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ziet ernaar uit dat je de ontvanger nog moet vertellen dat de Astra 3 zenders op de Diseqc positie 2 of B zitten.

Kijk eens in het menu bij het instellen van de satellieten of je iets over diseqc vindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staff - hartelijk dank. Dit was inderdaad het probleem. Zag bij instellingen plots Diseqc waar je van sprak staan en ben dan naar de instelling van mijn TV Vlaanderen bakje gaan kijken. Heb zelfde gebruikt en heb nu alle zenders. Hartelijk dank voor je hulp!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag gedaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...