Ga naar inhoud


KVH Trac Vision 4 flash update mislukt.


ghh78

Aanbevolen berichten

Ik vaar op een binnenvaartschip en hierop hebben een "KVH Trac Vision 4" volgschotel.

Hierop wordt standaard Astra 1 en Hotbird  gevolgt.

En nu er steeds meer Nederlandse zenders van Astra1 naar Astra 3 gaan willen Hotbird veranderen in Astra 3 wat ,ons is verteld,mogelijk moet zijn.

 

Na er wat in verdiept te hebben en wat met kennissen overgehad te hebben .Zeiden zij dat je de schotel wel eerst moet updaten.Dus heb ik  KVH Flash Update Wizard gedownloaden en een "serieel naar usb kabeltje" gehaald.

 

Zover alles nog duidelijk maar toen ik het updaten heb gestart liep alles naar 40% helemaal vast,zowel het updaten als de PC.Naar dit een uurtje zo hebben gelaten heb ik toch pc maar opnieuw opgestart.

Stom natuurlijk wat nu kan ik met geen mogelijkheid in de schotel komen.

 

De schotel zelf doet nu ook niks meer alleen als ik hem voorzichtig met de hand draai kan ik nog wel gewoon beeld krijgen.En het mainboard krijgt nog wel stroom en de zekering is ook nog goed.

Ik krijg gewoon geen verbinding meer met de schotel.De pc en ook laptop krijgen via Hyper Terminal wel verbinding lijkt het maar ik heb idee dat dit door het usb kabeltje komt.

 

Heeft iemand een idee hoe dit oplossen.Is allemaal erg lastig helemaal omdat je een monteur een week van te voren moet bespreken wat in ons vakgebied erg lastig is.

 

Alvast bedankt GH

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bel hun support in Denemarken eens, misschien hebben zij een procedure voor recovery?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goededag GH,

 

Heb redelijk wat ervaring met KVH antenne's, als je de flash wizard opstart en daarna de schotel, zie je dan iets op het scherm verschijnen?

 

Als je het type nummer met serie nummer ziet dan, kan je weer de flash starten, voor zowel het mainboard als het rf board.

 

Als je wel een reactie ziet, maar niet echt leesbare text, dan kan je hem flashen maar dan moet je zelf het juiste model antenne selecteren.

 

Mocht er helemaal geen reactie komen, dan wordt het lastiger en moet je eerst een seriele verbinding maken met een ander apparaat voordat je de KVh kan flashen.

De update mogelijk is er namelijk pas nadat er iets is ontvangen op de seriele port.

 

Groeten,
Adri

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv en a3_rotterdam bedankt voor jullie reactie

 

Ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar denemarken en netjes een antwoord gekregen.Alleen konden zij er nu ook niet zoveel aan meer doen.

Naar wat gebel kregen we Holland Nautic aan de lijn en die dachten dat er waarschijnlijk niks meer aan te doen zal zijn en dat er een nieuw mainboard in moet prijs varierend tussen 920 tot 980 euro.

En dan waarschijnlijk toch alleen hd ontvangst bij mooiweer.Dat leek ons wel wat wel geld voor schotel van +/- 7 jaar.

 

@ a3_rotterdam

Wat je beschrijft is bij ons het laatste het geval.Ik zal het morgen gelijk proberen wat je beschreven hebt.

 

Iedergeval bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

Ik vanochtend eerst verbinding gemaakt met een serieel apparaat en toen met met de schotel.En dat wou,ik moest wel zelf de schotel selecteren en toen begon het updaten.Dit ging heel snel (een paar seconden) veel sneller dan de eerste keer..Dan werd er gevraagd om de stroom uit/aan te zetten.Dit heb ik gedaan maar dan gebeurt er niks.Een half uur gewacht en toen nog een keer de update gedaan nog steeds het zelfde.Totaal dit een keer of 4 gedaan.Maar het resultaat blijft het zelfde

 

Nog een idee om wat te proberen?

 

Bijvoorbaat dank GH

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is al bemoedigend, er is kennelijk communicatie met de schotel.

 

Welke software probeer je nu te flashen, Ben je zeker dat het een versie is die op het systeem hoort?

Kan je de originele versie nog terug zetten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

Naar mijn weten heb ik het goede software proberen te updaten(maar als ik het zo goed wist zat ik hier niet :) )

Ik heb in het update programma geen keuze om het oude programma terug te zetten.En ik kan op de computer ook niks terug vinden.Maar zal proberen ik denemarken even mailen voor de zekerheid.

 

Met vriendelijk groet GH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...