Ga naar inhoud


MK Digital XP 1000 Opname lukt niet


indieke

Aanbevolen berichten

Ik heb een USb sleutel van 32 Gb in de ontvanger gestoken. Gechekt, en de ontvanger zegt keurig in de info dat er nu een Usb flash drive opzit.

 

Echter.........elke keer als  ik wil opnemen, krijg ik het bericht dat er geen hard disc is gevonden of dat die niet is geïnitialiseerd.  Ik had de Usb Fat geformatteerd. Ik heb dan in hte menu van de ontvanger hem dan nog eens geïnitialiseerd, echter de boodschap blijft verschijnen.

 

Heb ook naar de opname locatie gekeken, maar daar kan ik niets veranderen, de ontvanger schijnt automatisch te kiezen.  Iemand een oplossing hiervoor?

 

Vriendelijk bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat is lastig. Ga even naar de netwerk browser. Kiest daar een directory die je zelf wil gebruiken. Dus niet de root!! Beantwoord de vragen. Zet hem op RW. Zet bij de keuze als vervangende HD op ja. Opslaan. Rebooten.. Klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik moet heel dom zijn. Begrijp het niet zo goed. Ben naar netwerkbrowser gegaan en die zegt geen network apparaten gevonden......

 

Begrijp ook niet waarom dit hier zou staan, ik ben  niet verbonden op een netwerk, dat is een feature dat ik niet gebruik. Gewoon een Usb die rechtstreeks is aangesloten. Maar goed ik doe zeker iets verkeerd.

 

Ik doe dus zo : Instellingen

 

Systeem - netwerk- networkbrowser

 

Geen netwerkapparaten gevonden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instellingen

netwerk

LAN verbinding

netwerk browser

 

Hij gaat dan netwerk doorzoeken

 

Daar vind hij dan of het IP van de box en eventueel de hostnaam

 

Klik op het IP of de hostnaam

 

Hij vraagt: wilt u gebruiksaanwijzing en wachtwoord opgeven?

 

Kies nee

 

Dan ziet hij de devices. In uw geval zou hij de USB drive moeten vinden

 

Daar kun je activeren

Bij gebruik als HDD vervanging Ja kiezen en opslaan.. box herstarten.. Klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is één ding dat ik nog niet goed vat.  Wat op de usb stick staat, kan ik alleeen maar lezen met de ontvanger. Als ik hem aansluit op een computer of ander toestel, vraagt deze om de Usb te formateren, is daar iets aan te doen?

 

 Ik heb een USBstick van 256Gb (!) uit China laten komen. Werkt perfect op de XP1000. 

 

Woaw! Waar heb je die gekocht? 

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is één ding dat ik nog niet goed vat.  Wat op de usb stick staat, kan ik alleeen maar lezen met de ontvanger. Als ik hem aansluit op een computer of ander toestel, vraagt deze om de Usb te formateren, is daar iets aan te doen?

 

Je xp1000 heeft die stick als EXT3 geformateert, dat snapt windows niet. Maar als je een tool als deze gebruikt moet je de stick wel degelijk kunnen lezen.

 

http://www.diskinternals.com/linux-reader

 

Wat ook kan is dat je de opname over netwerk naar je windows pc haalt. Je laat de stick dan in de ontvanger zitten.

de usb stick is hier gemounted: /mnt/usb

 

\\xp1000\root\mnt\usb

 

Deze regel in windows verkenner adresbalk kopieren en dan moet je bij de inhoud van je stick kunnen via het netwerk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...