Ga naar inhoud


CanalDigitaal EPG dubbele omschrijving?


lujo

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik gebruik applicatie TVSource om tv via Windows Meda Center te kijken en als ik naar mijn EPG kijk dan zie ik daar vaak dubbele omschrijvingen erin staan. Bij deze vraag ik mij af of dit aan de gebruikte applicatie ligt, die misschien geen onderscheid maakt tussen korte en lange omschrijving, of dat het aan de CanalDigitaal ligt.

 

Maakt CanalDigitaal gebruik van een korte en lange omschrijving?

Mensen die via boxen zoals Dreambox enz. kijken hoe ziet EPG bij jullie eruit?

 

 

Voorbeeld van Buitenhof die op Ned 1 HD 06-10-2013 om 12:10 wordt uitgezonden:

van AVRO, VARA en VPRO met interviews, opinies en debatten. Buitenhof
wordt live gepresenteerd vanuit de Hortus Botanicus in Amsterdam en
wordt afwisselend gepresenteerd.
van AVRO, VARA en VPRO met interviews, opinies en debatten. Buitenhof
wordt live gepresenteerd vanuit de Hortus Botanicus in Amsterdam en
wordt afwisselend gepresenteerd door Marcia Luyten, Kees Driehuis en
Pieter Jan Hagens.

 

Voorbeeld van Ghost Town Gold die op NGC (MPEG4) 06-10-2013 om 12:00 wordt uitgezonden:

Documentairereeks Het duo gaat naar Nevada. Ze laten Las Vegas links
liggen en trekken door een onherbergzaam landschap, waar nazaten van
pioniers wonen.
Documentairereeks over de laatste archeologisch ongerepte plekken in de
Verenigde Staten. Het duo gaat naar Nevada. Ze laten Las Vegas links
liggen en trekken door een onherbergzaam landschap, waar nazaten van
pioniers wonen.

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is een korte en een lange omschrijving.

Niet alle ontvangers herkennen het onderscheid en laten deze beide versies in een venster zien.

 

Mijn Rebox RE-8500 laat de korte omschrijving gescheiden zien van de lange omschrijving afhankelijk van de gevraagde informatie.

Mijn Panasonic flatscreen laat bij de info toets de korte en de lange omschrijving in een informatievenster zien.

 

Wie er zich niet aan de juiste notatie houdt is mij niet duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook "last" van. Er schijnt een "verkorte" info en een "extended" info samen getoond te worden. Ik maak gebruik van Openelec en een paar weken terug van Win7 MCE. Die kennen geen onderscheid tussen verkorte of lange info.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

VDR- epg-data

 

In bovenstaande link zie je het formaat zoals VDR het gebruikt.

Ik denk dat CanalDigitaal het niet helemaal juist begrijpt. Zij vullen, denk ik, in het veld "short text" een "korte" omschrijving in. Terwijl hier eigenlijk/beter de titel van de aflevering moet staan.

 

Ik krijg bij veel opnames dan ook ipv een titel van de opname bijv. "Blauw bloed" een hele omschrijving te zien. Dit is in een opname-lijst niet erg handig/overzichtelijk.

 

Maar het ik moet in het midden laten of VDR nu de boel niet goed verwerkt of dat Canal Digitaal het niet goed doet. Feit blijft wel, dat ik alleen bij de NL-zenders er last van heb... Dus ik vermoed, dat het toch bij CD ligt.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de Rebox RE-8500 software is er in het zender overzicht wel degelijk een veld voor korte informatie, waarin ik de korte omschrijving krijg te zien.

Door de info toets opent er dan een veld waarin de gehele informatie over het onderwerp te zien is.

Het veld korte informatie is dus niet alleen voor de titel bedoeld.

 

In het uitgebreide info veld is de omschrijving niet dubbel te zien.

 

Er zijn dus wel degelijk ontvangers die de informatie correct weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...