Ga naar inhoud


(UFS910) gezocht zenderlijst Titan


AA3

Aanbevolen berichten

Ik heb er twee van op zolder. Plus een extra UFS-912 naast de in gebruik zijnde UFS-912.

 

UFS-912 doet het ook prima alleen veel sneller met meer geheugen. Ben er super tevreden over in combinatie met TitanNit.

 

Ik heb een fobie om alles dubbel te willen hebben. Voor het gevat dat ........ !

 


Groeten uit een zonnig Zeeland,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's idd de beste methode; zolang je reserve hebt gaat er meestal niets stuk (is ook mijn ervaring). :)

 

(ter info; ik geraak aan 852 kb vrije ruimte op de box)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels TitanNit 1.32 op de beide UFS-910 gezet met dezelfde zenderlijst als op de goedwerkende UFS-912. Een standaard zenderlijst zoals die voor E2 elders op de board wordt aangeboden en dan omgezet naar het Titan formaat met SCLE.

 

En verhip de CD HD zenders op de UFS-910 doen het niet.

 

Terug naar de Sat ChannelListEditor instellingen en daar de betreffende transponders zoals 11856, 12188 en 11739 aangepast met de instelling Pilot = on.

 

En daarmee was de kwestie opgelost. Kortom een zenderlijst omgezet van E2 naar Titan werkt direct op een UFS-912 maar niet op een UFS-910. Hiervoor moet voor de CD HD zenders de extra aanpassing bij de transponders instellingen gemaakt worden met de instelling pilot = on.

 

Waar nu precies dit verschil aan ligt is mij niet bekend. 

 

Hoewel dit eerder is beschreven, was het mij niet bekend dat er een verschil is tussen de UFS-912 en de UFS-910.

 

Verder doet ook mijn ufs-910´s het prima met TitanNit 1.32.

 

Groet

 

Bram 

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in feite erg eenvoudig.

 

Je neemt van dit board de laatste zenderlijst van Icesat. Of een andere Enigma2 lijst in zip formaat. Deze lijst uitpakken.

 

Je zet SCLE 5.1 in de stand Options > settings >receiver op Enigma2 V4 settings.

 

De zenderlijst inlezen (open).

 

Daarna zet SCLE 5.1 je in de stand Options > settings >receiver op Titan.

 

En dan staat alles direct in het Titan formaat.

 

Nog wel even wat aanpassingen doen. Zoals ongewenste zenderlijsten deleten.

 

Voor de UFS-912 kun je de lijst direct uploaden. Voor de UFS-910 moet er echter nog een aanpassing gedaan worden.

 

Ga in de SCLE lijst naar transponders. Zoek de betreffende sat > transponders op, die ik al eerder heb aangegeven en zet pilot = on in plaats van pilot = auto.

 

De lijst voor later even opslaan. Dan kijken of de ftp een goede verbinding maakt met de sat ontvanger.

 

Dan uploaden naar de ontvanger. En klaar is je systeem.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens SatChannelListEditor 5.1 werkt ook onder Linux.

 

Geen noodzaak meer aanwezig om hiervoor Windows te gebruiken.

 

Op je Linux systeem Mono installeren en libmono-winforms toevoegen. (sudo apt-get install libmono-winforms).

 

Of deze zaken installeren uit de programma bestanden lijst zoals bij Linux Mint.

 

Opstarten doe je vervolgens in terminal mode met de regel: mono SatChannelListEditor.exe.

 

Dit wel even doen in de map waar je SCLE in geplaatst hebt. Map Downloads bijvoorbeeld.

 

Verder als eerder beschreven. Werkt hier perfect.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...