Ga naar inhoud


multischakelaar maar welke spaun emp ??


mike c200

Aanbevolen berichten

Hi

 

Ik ga tzt verhuizen en wil dan ook mijn sat systeem vervangen

nu heb ik triax 88 met 3 lnbs (alps , philips etc) + nog een oude echostar schotel en 4 sattuner er aan hangen aanmekaar geknoopt met wat losse diseq schwitschen en een philips multi schakeaar (zal immidels ook al weer 15 jaar oud wezen)

in de loop van de jaren uitgebreid door de sat veranderringen maar werkt nog steeds fijloos

 

maar wil wat nieuws heb immidels al een wave frontier t88 klaar staan + passende alps lnbs.

wil daarmee beginnen met de  3 astra's en hotbird later uitbreiden met nog enkele satelieten maar deze hoeven dan niet op alle sat tuners tekomen .

wil graag een kleine 6 aansluitingen hebben.

maar de vraag is welke multischwich moet in nemen??

 

emp 17/8

emp17/8 proline waar je per ingang het signaal nog kan afregelen (is het nodig?)

spaun ?? kosten wel de hoofdprijs

 

is emp goed of toch maar eentje van een a merk als spaun katrein etc??

 

 

zie hier de bomen door het bos niet meer wie heeft er hier wat ervaring mee?

 

ontvanger die ik nu heb zijn m7 en een topfield 7710 in een later stadium zullen deze ook geupgraded worden.

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste mike c20

 

Je schrijft:

 

“wil daarmee beginnen met de 3 astra's en hotbird later uitbreiden met nog enkele satelieten maar deze hoeven dan niet op alle sat tuners tekomen .”

 

Voor 4 satellieten kun je inderdaad met een 17/8 multiswitch terecht maar hoe wil je dat later doen om er eventueel nog een paar lnb’s bij te plaatsen ook al is het maar naar één satellietontvanger?

De signalen van de multiswitch kun je niet koppelen met de signalen van nog enkele losse lnb’s.

Wil je er later echt nog een paar lnb’s bijplaatsen, dan zul je toch een andere multiswitch nodig hebben bijv. een om 5, 6, 7 of 8 lnb’s op aan te kunnen sluiten. EMP heeft die maar alleen voor 12 aansluitingen. Dat is misschien weer wat teveel van het goede en die zullen ook niet goedkoop zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat je voor een multiswitch quatro lnb,'s nodig hebt .

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de juiste lnb's heb ik al die voor een switch geschikt zijn.

 

zover ik al uitgezocht heb bestaan er uncomit switchen met 2 ingangen waarvan ik op ene ingang de multiswitch hang en op de andere een extra bv 4 voudige diseq switch , dan schijnt tekunnen zoals ik al gevonden heb op dit forum.

maar dat is voor later.

gaan me nu effe om een goeie betaalbare multiswitch.

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mike c200

 

Via een 4/1 diseqc-switch en een 2/1 uncommitted diseqc-switch waarmee je de multiswitch en de 4/1 diseqc-switch koppelt, kan het natuurlijk wel. Dat had ik zelf n.b. enige tijd geleden nog op dit forum geschreven.

Wil je bijv. op twee satelliettuners met 8 satellieten ontvangen, dan gebruik je 2 uitgangen van de multiswitch en 2 stuks 4/1 diseqc-switshes die je met 2 stuks 2/1 uncommitted switches met elkaar verbindt.

Een 17/1 multiswitch MS13/8PIU-6 V10 zie ik in Duitsland al te koop staan voor €121,-.

Een 33/12 multiswitch MS33/12PIU-6 zie ik in Duitsland al te koop staan voor €359,-. Daarmee kun je 8 lnb’s op 12 ontvangers aansluiten of 8 lnb’s op 6 twin-ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm een 33/12 switch wist niet dat die ook bestonden. ben ik wel in eens klaar (oke tikje overdreven)

+ daarbij heb ik wel de mogelijkheid idd op alle tuners dan ook alles tekrijgen.

 

heb jij ervaring met het merk emp ? betraubaar storings vrijd etc?

ga in iedergeval de 33/12 in het achterhoofd houden een intresante optie

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mike c200

 

Laat iedereen op dit forum spreken over eigen ervaring met EMP. Het is een goede, betrouwbare multiswitch die nooit teleur stelt en nagenoeg nooit problemen geeft en heel betaalbaar is.

Ik zal niet zeggen dat er geen betere zijn zoals Spaun, Triax, Technisat die vaak meer instellingen hebben maar voor een gewone huis, tuin en keuken opstelling voldoet een EMP prima.

Kijk als je een groot complex hebt met veel verschil in kabellengtes en cascadesystemen en je kunt alle signaalsterktes 100% afregelen, dan zijn die natuurlijk het beste maar je betaald dan ook de hoofdprijs. Bovendien heb je ook goede meetapparatuur nodig om alle kabellengtes goed af te regelen. Bovendien hebben die merken niet zo’n uitgebreid scala aan multiswitches als EMP.

 

De technische gegevens van de EMP 33/12-switch, vindt je hier:

http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=5&id_pkateg=15&id=75

 

Wil je goedkope adressen vinden van deze multiswitch, zoek dan op Google-Duitsland, dus Google.de.

Voer het typenummer in: Multiswitch MS33/12PIU-6

en je krijgt de goedkoopste satellietshops. Ik zag hem al staan voor €359,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje

 

ik had mijn  vriendje google genaamd ook al met het type nummer aan het werk gezet kwam er al een paar tegen

in ***geen-reclame*** waren ze iets duurder als het door jou genoemde bedrag.

idd dat is me bekend in deutsland is dergelijk spul gangbaarder als in nederland daar kwam ik er net eentje tegen a 549 euro (zal wel de uitvoering zijn met goude holandse konatcten :D)

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...