Ga naar inhoud


LG 55LA6908 is toch DVB-S2 of niet?


Wimo01
Ga naar oplossing Opgelost door dunhans,

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ben nieuw hier op het forum en moet zeggen, vind dit een prachtig forum.(ben al lange tijd alle topics aan het lezen maar daar komt geen einde aan)

 

Maar hier mijn vraag;

Volgende maand ben ik terug in Belgie en wil dan mijn oude Sony Tv vervangen door deze

LG 55LA6908

Op de site van LG staat in specificaties dat deze DVB-S2 is.

Maar als ik op diverse info van winkels kijk zie ik daar soms staan DVB-S en bij andere S2 en nog andere vermelden dit niet.

Kan ik er van uit gaan dat wat op de site van LG vermeld staat juist is ( geloof van wel he.)
Wil niet een aankoop doen en dan blijken dat het toch niet is wat het moet zijn.(is al duur genoeg)

 

En dan nog;

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met met deze Tv.

Ik spreek niet over beeld en dergelijk (heb hier in Spanje ook een LG) maar specifiek over het gebruik van de Tuner. Werkt dit naar behoren? Kanalen inladen, evt.kanalen verplaatsen enz.

De bedoeling zou dan zijn dat ik mijn ontvanger dan kan laten staan in Spanje en niet altijd moet aansluiten en terug afbreken.  

 

Mvg.

Wimo

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Wimo,

 

Lees mijn ervaring eens in de rubriek: canal digitaal op de 2e pagina, het artikel heet: 

 

"Gecodeerd kanaal op LG32LS570S "

 

Het hoeft natuurlijk met de tv die je op het oog hebt ook zo te zijn, maar -echt waar- het op volgorde zetten van de zenders is echt een klus, en elke keer veranderd er weer wat en kan je weer gaan scannen en verplaatsen. En misschien werken die 3 zenders bij dat toestel ook niet.......

 

Als je ontspannen tv wilt kijken raad ik je toch echt een tv aan die Fastscan ondersteunt, als er een zender van frequentie verandert dan meldt de tv dat er een nieuwe kanaallijst is geinstalleerd en dat is toch wel makkelijk.

 

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring met die LG32LS570S, waar ik nu heel tevreden mee ben omdat ik die nu voor de kabel gebruik.

 

Suc6 met het uitkiezen van een tv, het valt echt niet mee om een goede keus te maken en anders vragen aan de leverancier of je mag ruilen als het toestel niet bevalt......

 

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de TV nieuw is zal hij zeker DVB-S2 ondersteunen. Ander puntje is compatibiliteit van het CI slot. Deze moet de CI module 3,5 ondersteunen van Canal Digitaal als je een fervent FOX Sport Int 2HD fan bent. Let erop of deze TV de FastScan van CanalDigitaal en TVV ondersteunt. Ben je geen sport-fan dan kan de oude CI van Canal Digitaal ook nog gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt  voor de info,

ben even op de site van LG gaan kijken maar hoe vind ik nu dat die tv fastscan heeft of niet.

 

Ik heb hier in Spanje nog een ontvanger van Fonestar in gebruik op een kleine schotel enkel voor Hotbird (Spaanse zender TVE)

en daar blijven die kanalen die ik verplaatst heb altijd staan, ook na een nieuwe scan.

Dat zou natuurlijk het voordeel zijn op die TV (zeker voor 't vrouwtje).

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik ook nog.

 

 

DVB CI+      Ja, to be confirmed: Ziggo & UPC

 

ps

hoe kan je je bericht wijzigen ? vind dit niet zo direct. sorry ik zie dit wel staan op dit bericht maar niet bij mijn vorige posting.

mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Volgens die specificatie op de site van LG staat wel degelijk DVB-S2

Heb de gebruikershandleiding eens gedownload en daarop staat duidelijk dat er een sat.aansluiting is, ook op de tekening.

 

@dunhans

Ik vermoed dat, eens je kanalen zijn ingeladen, je kanalen kan verschuiven zodanig dat al je zenders die je wil zien beginnen op nr 1 enz. (bv. tot 20) Dat zou prima zijn.

Maar het probleem zou dan zijn wanneer je opnieuw eens kanalen moet inladen deze volgorde vervalt en opnieuw moet beginnen.

Heb ik dat goed verstaan?

Daar zou ik nog kunnen mee leven.

 

Ik wil ook geen gebruik maken van die fav.( nummering verandert niet heb ik ergens gelezen( op 1 staat dan bv. 185 op nr 2 96 enz)

't Vrouwtje heeft problemen met het zicht en daarom wil ik het zo gemakkelijk mogelijk maken.

Op die handleiding staat alleen maar hoe alles aan te sluiten enz.

mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hallo Wimo01,

 

Als je eenmaal de kanalen hebt verschoven in de door jouw gewenste volgorde en je gaat daarna nog eens scannen dan blijven de verschoven kanalen (gelukkig) op hun plaats staan,

De nieuw ingescande zenders staan dan achteraan in de lijst.

 

Dus het is te doen, maar je bent er wel een avondje zoet mee.

En ik hoop dat bij deze LG tv wel de zenders Ketnet op 12 en Eurosport HD zichtbaar worden, want ik heb ook een TVVlaanderen smartcard en die werden niet gedecodeerd of ik moest de module eruit en er weer in schuiven of de tv uit en weer aanzetten.

 

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dunhans,

In mijn bericht 4 had ik vermeld dat dit op die ontvanger Fonestar (voor hotbird) ook zo is.

En daar kan ik perfect mee leven (en 'tvrouwtje knikt ook tevreden)

Bij deze is mijn keuze voor deze TV definitief gemaakt.

 

Mimisiku en zeker dunhans, bedankt voor de info

Zal pas voor half nov. zijn dat we terug in Belgie zijn en dan wordt deze TV gekocht.

Ik laat dan zeker nog iets weten hoe het gelopen is.

mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Update;

Zijn even terug in het war... sorry koude Belgie.

Woensdag ll. werd mijn boven vernoemde Tv thuis geleverd.

Alles der op en der aan. Pracht van beeld enz.

Maar het ging erom Tv te zien zonder aparte receiver.

Daarstraks ff. langs de sat. winkel een ci-module TVV. gehaald en kanalen ingeladen.

Tot daar alles goed. En momenteel is het vrouwtje naar Tv aan het kijken zonder receiver.

 

Maar dunhans heeft gelijk, het is inderdaad een gepiemel om die zenders die vooraan moeten komen ook effectief vooraan te krijgen. Maar het lukt wel. En morgen doen we verder.

Het enige dat je moet ''gewoon'' worden is die Magic Motion Remote Control, er is geen gewone afstandsbediening bij.

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...