Ga naar inhoud


EPG en wintertijd


Bierflesje

Aanbevolen berichten

Sinds de omschakeling naar de wintertijd afgelopen weekend loopt de tijd bij de programma's bij de EPG een uur achter.

Is dit bij meer mensen het geval ? Of heb ik een instelling in de Rebox 9000 verkeerd staan.

 

De klok zelf staat (automatisch) wel goed.

 

Wie kan mij hierbij uit de droom helpen.

 

 

Groeten van Bierflesje

aangepast door Bierflesje

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het gros van de epg staat goed.

Heb je bij de tijdinstellingen in het menu de offset tijd en zomer/wintertijd goed ingesteld staan?

 

Anders de ontvanger eens helemaal uitschakelen (stroomloos) en weer opnieuw opstarten.

 

Mijn 8000 geeft wel de goede epg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat gebeurt er wanneer je de epg wist en opnieuw inleest?

Welke software versie wordt er gebruikt?

Is het op alle zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de harddisk opnieuw geformatteerd.

Er waren geen opname's meer en de epg wordt volgens mij op de harddisk in een aparte map opgeslagen.

Sommige zenders geven de goede tijden aan bijv. NED1 en NED3, maar RTL4 en SBS6 gaan de mist in.

Daarbij moet ik opmerken dat het huidige en volgende programma wel goed wordt weergegeven, maar de volgenden weer niet,

 

Het is dus goed opletten welke informatie wel of niet de juiste tijd heeft.

Voor de volledigheid meld ik maar even dat ik met de Octagon Software werk en niet met de Rebox.

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle waar naar zijn geld, maar de 9000 is ondertussen een stabiele ontvanger die zonder al te veel bugs werkt.

De meeste problemen ontstaan uit een haperende harddisc, je zou eens kunnen kijken welk type er in je ontvanger zit.

 

Ik heb nog even mijn ontvangers gecontroleerd, zowel de Rebox 8000, welke identiek is aan de 9000 als ook de 8500 geven de correcte epg informatie op bovengenoemde zenders.

 

Zet anders de ontvanger eens terug naar een fabrieksreset, configureef de taal en tijdzone en lees de zenderlijsten opnieuw in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de reset naar fabrieksinstellingen gedaan.

Zenderlijst opnieuw ingelezen, maar probleem blijft.

 

Wel viel mij nu op dat op de SD zenders de EPG de goede tijd aangeeft, maar bij de HD zenders een uur te vroeg.

 

Wie heeft er nog meer hints ? Of hetzelfde probleem.

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook het zelfde probleem de HD kanalen geven niet de juiste tijd aan .

 

Op de duur wordt men de rotbox (ik heb een 8500 na de vervanging van de 9000) wel stilaan moe .

 

dikwijls een hard recet nodig, daar deze meermaals blijft hangen .

 

Het is steeds wel iets met dit toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben benieuwd wat er uit komt als resultaat.

 

Reboxen zijn kennelijk niet identiek, er is al meermaals gebleken dat er boxen zijn die geen problemen hebben en boxen die wel problemen hebben.

 

mijn 2 re-8000'' en de re-8500 geven wel de juiste epg aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarmee nu duidelijk wordt dat de ene Rebox 9000 niet identiek is aan een andere Rebox 9000.

Het is dus geen Rebox software probleem maar een probleem van een van de alternatieve software aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...