Ga naar inhoud


wat kan allemaal met raspberry PI model b?


Aanbevolen berichten

hi,

ik heb vannacht het in de titel vernaamde mini pc gekocht.ik heb al gelezen,dat dit gaat voor xbmc,maar is die bruikbaar voor meerdere zaken?als men meer dan 2 usb aansluitingen nodig heeft,kan men dan gebruikmaken van een usb hub?werkt daar ook een wifi stick op,indien ja,hoe configureer je dat?

alle info is welkom

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt er van alles mee. Echter de voeding is een voeding van een mobiele telefoon. Je kunt er dus via USB niet te veel stroom uit trekken.

 

Dus bij voorkeur alles met een aparte voeding, zoals een USB HD of een USB hub. De software zit op een SD kaartje. Ander kaartje erin en je hebt een andere toepassing.

 

Ik zou er wel zo´n plastic doosje bij nemen of anders moet je zelf wat maken.

 

Ik gebruik er zelf twee als file server in combinatie met usb HD´s en dat werkt prima met minimaal stroomgebruik. Voor de bediening is geen beeldscherm nodig kan via ssh op een andere computer.

 

Indien er belangstelling voor bestaat kan ik hiervan wel een beknopt beschrijving geven.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kerel,

 

Eigelijk alles wat je met een normale PC kan, zelf Oscam is beschikbaar en werkt PCSC readers.

 

Daarnaast kun je heb gebruiken voor Live TV en eventueel koppelen aan een streaming server of in mijn geval een dreambox om te te kijken.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hemant. Kun jij jouw setup eens omschrijven?

Ik overweeg ook een raspberry voor een toepassing zoals jij maar heb vrees ik net te weinig ervaring

 

Dus live tv voor op afstand te streamen :-)

Xpeed LX2 | Vu+ Ultimo | DM800C (+se) | SAB Titan 3606 | Triax 19,2/23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben ook zover dat de backend (tvheadend) draaiend is en nu eens gaan toeleggen welke client te gaan gebruiken -- Mij eerste gedachte gaat dan ook meteen uit naar de Rpi, oa vanwege de lage wattages en OpenELEC ( xbmc ) en vandaar ik reageer op dit topic, hoewel ik besef dat het een randje van OpenELEC heeft ...

 

Echter omdat een aantal onder ons ( waaronder ik ) zullen willen vasthouden aan de enigma2 gebruiks(on)vriendelijkheid en dus bepaalde combinaties dromen met de UEI remote control zal het een must zijn om met Flirc aan de slag te gaan, zodat alvast dezelfe afstandbediening kan worden ingezet op de RPi.

 

Voorts zou het geweldig zijn als de client ( OpenELEC ) meteen begint met Live streaming, vergelijk dat met een enigma2 box die door middel van de plugin Remote Channel Stream Converter is opgezet en dan meteen begint met streamen. Dat deze laatste setup een ijzersterke combinatie is tussen beide enigma2 ontvangers blijkt wel dat er zonder problemen kan worden gezapt en bovendien merk je niet dat er eerst gebufferd moet worden en daardoor gaat zappen dan dus ook uitstekend. Nu is mijn hoop dat dit ook te tunen is op de RPi en gebruikte backend ( tvheadend ). Echter wellicht is dit hardwaretechnisch icm de RPi niet behapbaar en dat zou zonde zijn waardoor het apparaat meteen onbruikbaar zou zijn als client. De RPi heeft een 700 MHz ARM1176JZ-F-processor en dat lijkt mij beter dan bijvoorbeeld de gebruikte processor in de XP1000 ( 500Mhz MIPS ).

 

De HDMI-CEC optie is natuurlijk ook niet onbelangrijk, zodat RPi, TV, versterker via HDMI tegelijk aan/uit gaan.

Echter dat is ook TV afhankelijk ( TVs die soms bepaalde HDMI implementatie niet heeft ). Gelukkig lijkt dat laatste prima te werken op de Rpi - althans met OpenELEC

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RPi heeft geen aan/uit knop... die draait gewoon constant. Tenzij je die gaat voeden via je TV (wat ik niet zou aanraden, beste is een stabiele voeding te gebruiken).

 

Ik heb een aantal RPi's met OpenElec draaien; die kunnen connecteren naar mijn STB met de Enigma2/VU+ plugin. Dit werkt maar optimaal is het niet. De STB wordt via de web-interface aangesproken met alle beperkingen vandien. Live-TV pauzeren kan bv. niet. En bij zappen moet je het nodige geduld hebben.

Geen idee hoe de tvheadend plugin het doet maar ik zou hopen dat die de tvheadend API gebruikt (zoals bv. ook de MythTV plugin dat doet). Handiger zou zijn indien de plugin de HDD van de STB aanspreekt via SMB of NFS en zo de opnames kan afspelen (zonder de overhead van de web-interface). Zelfde voor Live-TV: start een (tijdelijke) opname die je dan via SMB/NFS kan aanspreken.

 

Staar je niet blind op de Mhz van de RPi. Het ding speelt vlot 1080p films af maar een snelheidsmonster is het zeker niet. Gelukkig is OpenElec (met de default theme) redelijk vlotjes; andere themes zou ik afraden gezien die meer eye-candy bevatten waardoor de RPi echt wel te traag wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...