Ga naar inhoud


Force open PDF bestand in browser


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik ben net klaar met een nieuwe website, maar waar op onze oude website de pdf bestanden standaard werden geopend in de browser wil de nieuwe website dat je ze download.

 

Ik neem aan dat ik ergens in de css code iets moet aanpassen/toevoegen om de voor de hele site zo te maken?

 

Het gaat om nogal veel pdf bestanden en zal nogal vervelend zijn om een stukje code per bestand toe te moeten voegen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Volgens mij bepaald je pc dat en niet de website.

 

Het enige dat de website daarin kan beïnvloeden is openen in een nieuw venster of niet.

 

Css is de stylesheet, daarvoor moet je in de html code zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In de url target="_blanc" meegegeven?

 

Ja... :(

 

<a href="http://files.pam-journal.com/200000070-aee8dafe2e/Issue%2001%20-%20Journal%20-%20August%202013.pdf" target="_blank">Issue 01 - August 2013</a>

 

(Met C en een K... beide geen gewenst resultaat)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

(Met C en een K... beide geen gewenst resultaat)

 Oeps, moet inderdaad met K zijn  :(

 

De nieuwe browsers werken tegenwoordig met tabbladen.

 

Probeer eens target="_tab"

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, na wat zoekwerk denk ik te hebben gevonden waar het probleem zit.

 

Om een pdf bestand te openen in nieuw venster of tabblad moet het bestand fysiek aanwezig zijn binnen de website vanwaar je het aanspreekt.

Met andere woorden link je naar een pdf bestand die op een ander website of een subdomein staat dan zal het steeds worden gedownload.

 

Puch

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord, maar ze snapte het in eerste instantie niet helemaal.

 

I agree with you that it is possible to force open the pdf file and that you may have used an exact same script on another website and they open in the browser has PDF reading ability, although this can be subject to the settings of the file structure and security access of the file server and how the server allows access to the files stored.

 

Dus het komt er inderdaad op neer dat zaken zoals waar en hoe de bestanden zijn opgeslagen en ook server side settings dit in de weg kunnen zitten.

 

Hij heeft ook gezegd dat zij inderdaad niet traditioneel opslaan en daardoor kunnen wij b.v. niet een 3rd party ftp programma gebruiken, maar alleen via hun webbased ftp software werken.

Alles lijkt er dus naar te wijzen dat het inderdaad aan de opslag ligt.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je nu weet waar het probleem zit.

 

Ja inderdaad. Alleen jammer dat er geen oplossing is.

 

Ik zit nu te denken om per pagina het als een JPG in de site te plaatsen.

 

Probleem is dat de meeste van onze lezers al wat ouder zijn (dat zijn immers ook de mensen met een 2e huis in Turkije over het algemeen) en dat ik het liever allemaal zo simpel mogelijk hou.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je die pdf's niet op jou server plaatsen?

 

Dat zou het probleem oplossen!

 

 Of zijn er te veel bestanden?

 

Maar dan hou ik toch hetzelfde? Dan staan ze weer niet op de site zelf en krijg ik hetzelfde probleem?

 

Als je bedoelt op de site's server, dan nee. De host geeft heel bepertk ruimte wat betreft opslag van bestanden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik en het hier niet mee eens. Ik heb zojuist een PDF gelinked van een externe webserver en krijg die gewoon in een nieuw venster. Dat wordt echter door mijn (in dit geval) windows desktop zo bepaald, wangt ik zou ook in kunnen stellen dat PDF's standaard in een externe applicatie openen of direct worden opgeslagen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...