Ga naar inhoud


uitbreiding van tv's in mijn huis


jantje

Aanbevolen berichten


Dus je wilt nog 2 tv erbij hebben cd kun je maar 3 kaarten krijgen.

2 ontvangers kopen een smartwi voor de resterende ontvangers.

Buiten lnb vervangen door rail met 2 octo lnb's en 5 switches

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SmartWi heeft een bereik van ongeveer 25 meter.
In een boerderij zit naar ik aanneem geen betonijzer in de muren en plafonds. Als je de SmartWi een beetje centraal zet, dan kunnen de satellietontvangers dus zo ongeveer 50 meter uit elkaar staan. Je kunt die gebruiken tot drie ontvangers wil je het een beetje safe houden met de PID’s (coderingspulzen).


Als je 5 satellietontvangers wilt gebruiken, dan zul je dus alle vier de aansluitingen moeten gebruiken en het signaal van 2 ontvangers moeten delen die meestal toch niet gelijkertijd gebruikt worden.
Wil je dat niet, dan kun je kiezen tussen octo-lnb’s of een multiswitch hetgeen betekent dat je alle lnb's moet gaan vervangen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een SmartWi kan met heel veel ontvangers goed overweg maar er zijn er ook die niet goed met een SmartWi of Clone+ overweg kunnen.

Ik denk dat je eerst zelf moet bepalen welke satellietontvanger je zou willen hebben en dan eens informeren of die goed werkt met een SmartWi.

Meer informatie over de SmartWi vindt je op de site van SmartWi, zie http://smartwi.net/

 

Zijn er twee TV’s die je eigenlijk nooit gelijktijdig gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even moeten nadenken maar heb piek gebruik door de kids en vrouw tussen 16.00 tot 21.00 verder de dag wisselend gebruik. waarom zou ik eerst gaan kijken en dan erachter komen dat de ontvanger niet optimaal kan functioneren met smartwi. de ontvanger moet hd zijn en gebruikersvriendelijk (kind) zijn dus heb niet veel eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je de Homecast HS2100 Plus CICD PVR Ready kunnen nemen. CanalDigitaal gecertificeerd en niet duur. Er moet wel een CI-module in van CanalDigitaal. Werkt perfect met de SmartWi want ik gebruik o.a. beide.


Om twee ontvangers op één lnb-aansluiting te kunnen gebruiken, kun je het beste een sat-priority-switch gebruiken, zie afbeelding.

post-60869-0-39184200-1384812350_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu denk ik even hard op in de lnb zit een comitted switch kun je daarvoor geen uncomitted switch zetten je zit dan alleen met de vectors of praat ik nu onzin sprietje

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een wave fontier 55 en sab voor met 8 aansluitingen waarvan ik er 3 gebruik. Dit was mij geadviseerd om dat ik dus in de toekomst wilde uitbreiden.

Het lijkt er op dat Jantje een Multiswitch voor 8 ontvangers heeft ,waar van hij maar drie gebruikt

dan hoeft hij toch niks aan te passen ,hij heeft nog ruimte voor 5 ontvangers

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...