Ga naar inhoud


vraag over am3 en am3+


NL1PDV
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

ik kan een moederbord kopen van asus.

Nu staat er in de beschrijving dat er een am3+ cpu op kan.

Echter heb ik een am3 cpu liggen.

kan deze op dit moederbord ??

Ik heb wel eens gehoord dat een am3 cpu  wel op een am3+ moederbord kan maar anders om niet.

 

Alvast hartelijke dank voor reactie.

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is over het algemeen backwards compatible dus zal geen probleem mogen geven.   aangezien je verder geen info geeft over typen en merken kan ik er ook niets over zeggen. Check voor de zekerheid even op de website van de fabrikant of jouw type cpu ondersteunt wordt...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Staff

 

Dit is het type moderbord

Merk - Asus
Serie - AMD AM3+
Product Asus AMD AM3+ M5A88-M
Uitvoering - M5A88-M
Socket - AM3+
Form Factor - Micro-ATX (µATX)

En dit is de cpu die ik er dan op wil

 

Type CPU / Microprocessor
Market segment Desktop
Family AMD Phenom II X4
Model number ? 810
CPU part numbers HDX810WFK4FGI is an OEM/tray microprocessor
HDX810WFGIBOX is a boxed microprocessor
Stepping codes AACZC AC CACZC AC
Frequency    2600 MHz
Bus speed    667 MHz Memory controller
One 2000 MHz 16-bit HyperTransport link
Clock multiplier    13
Package 938-pin organic micro-PGA
Sockets Socket AM2+
Socket AM3

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zoals je hier kunt zien http://www.asus.com/Motherboards/M5A88M/#support  (klik wel even op CPU Support) wordt de processor gewoon ondersteunt. Zorg er wel voor dat er minimaal bios versie 0304 in geflashed is anders loop je het risico dat de processor niet herkent wordt en zelfs niet opstart. Inmiddels zijn ze al bij bios versie 1601 dus dat zal wel goed zitten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een processor die wel ondersteunt wordt...... Heb het zelf wel eens gehad toen de x3 net uit was gekomen. Splinternieuw moederbord en processor dus... Nooit opstarten. Gelukkig had ik thuis nog een compatible cpu liggen. Daar mee opgestart, bios geupdate, nieuwe processor weer teruggezet en alles was ok....

 

Die 0403 is al een bios uit 2011 dus grote kans dat er een nieuwere inzit en je geen problemen zal ondervinden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, best een duur moederbord uit 2011 voor een processsor uit 2009.

 

Kan je dan niet beter een moderner moederbord + actuele processor kopen voor dat bedrag?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk 2e hands. Ik zou het persoonlijk ook niet nieuw kopen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zegt: Ik ga het spul bestellen. Dat klink als: ik ga het in een winkel kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja bestellen klinkt inderdaad als uit de winkel halen.

Nee ik heb het via marktplaats.

 

Dan rest me nog een vraag , als ik moederbord geplaatst heb  en ik doe mijn ssd schijf erin zou windows dan moeilijk doen ??

Bedoel dus mijn huidige schijf overzetten op het "nieuwe" moederbord zonder nieuwe installatie van windows.

dus mijn huidige windows gaan gebruiken.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is niet het optimale.... Driver problemen zou mee kunnen vallen gezien je van AMD naar AMD gaat. Maar ik adviseer je absoluut om nieuw te gaan installeren...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

dan maar nieuw installeren geen probleem.

had zelf wel een idee om eerst de drivers alvast te gaan installeren op de "oude"pc .

Niet opnieuw opstarten maar eerst nieuw moederbord inbouwen dan hdd erop en dan opstarten dan zou inprinciepe dan het driver opgelost kunnen zijn.

maar om dus alles goed te laten verlopen maar een fris systeem.

Ik draai al jaren op de 32bit versie windows.

ben nu van plan om de 64 bit maar eens tegaan installeren.

hebben jullie enige "verschillen"wat dit teweeg gaat brenegen , bedoel kan ik dit aanzienlijk merken ?

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt sowieso van meer geheugen gebruik maken, dat is wel het belangrijkste verschil. In een 32 bits omgeving zul je nooit meer dan ongeveer 3.25 GB kunnen gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...