Ga naar inhoud


Linux op HP Thin Client i.c.m. CCcam server


sattinus

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Thin Client aangeschaft met de volgende specs:

 

HP Compaq Thin Client t5125 – Linux kernel 2.4; VIA Eden 400 MHz; 32MB Flash ROM; 128MB (1 x 128MB) DDR SDRAM; 10/100 BaseT Fast Ethernet

 

Op deze client draait een Linux server versie. Ik zou er graag een bepaalde versie van Linux op zetten, maar dit lukt me niet, ook niet via een image op een USB stick.

 

Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken, ben een leek op Linux gebied maar wel bereid te leren en te lezen. Het einddoel is een CCcam server voor intern gebruik te realiseren.

 

Groet,

 

Sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een soortgelijke client. Wat ik gedaan heb is de ide kabel aangesloten op de interne harde schijf en de 2de connector op een dvd speler, die gevoed wordt uit een andere pc. Dvd erin en installeren. Usb sticks en zo heb ik ook geprobeerd maar valt niet van af te booten. Let wel op dat je beperkte capicteit hebt. Dus linux mint en dat soort dingen zou ik niet aan beginnen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vincent bedankt voor je antwoord, gaat denk ik niet lukken. Er zit geen HDD in en ook geen aansluiting hiervoor.
Kan in de opstartvolgorde ook geen HDD of DVD speler selecteren, alleen Flash of USB.

 

Groet,

 

Sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een "bepaalde" versie zou je dan willen installeren? Grootste probleem is slechts 128MB SDRAM. Hierop zou je net Ubuntu server moeten kunnen draaien of probeer Debian zonder desktop. Google eens op debian minimal usb install. Als je bijvoorbeeld al een Ubuntu pc hebt kan je heel makkelijk met UNetbootin of http://unetbootin.sourceforge.net/ een bootable stick maken.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou een iets andere thin nemen die iets meer aankan

zelf ik heb een t5720 staan.

hiervoor heb ik op ***geen-reclame*** een dom besteld uit verweggistan (levertijd een week of 3).

16 gig voor een euro of 24.

1 gig werkgeheugen erin en het draaid als een chinese hoge snelheidstrein.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Een bootende USB stick maken is me gelukt, nu nog een geschikte LINUX versie.

 

Maar is de huidige LINUX server versie niet geschikt? Ik kan mijn netwerkinstellingen wijzigen en er staat Xterm op en VNC viewer. Ik was van mening  dat het een bepaalde versie LINUX moet zijn om een CCcam server te maken.

Met een programma zou hij benaderbaar moeten zijn met de huidige configuratie?

 

Groet,

 

Sattinus

aangepast door sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan ga ik me weer eens verdiepen in het instellen van de Thin Client via Putty. 

 

Als iemand daar nog tips voor heeft of een goede website weet dan zou ik dat graag weten.

 

Groet,

 

Sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Putty is geen programma, maar slechts een verbinding met je Linux systeem.

 

Het is net of je handmatig in een Linux terminal werkt.

 

In plaats van grafisch, doe dit met handmatige instellingen. Dus je moet je gewoon wat verdiepen in Linux.

 

De configuratie bestanden kun je aanpassen met Vi of Nano editor.

 

Bijvoorbeeld het ls commando (#ls) geeft je een overzicht van de in de map aanwezig bestanden. CD naammap brengt naar de betreffende map en met cd .. ga je weer een stap terug in de boomstructuur (= als bij een internet browser) naar een vorige map. Met mkdir maak je een nieuwe map. Enzovoort.

 

Niet erg moeilijk, maar je moet het alleen even weten. Het lijkt ingewikkeld maar is het niet. Uiteindelijk werkt een programma met geschreven teksten en is een grafische schil alleen om het visueel aantrekkelijker te maken. Maar daaronder staan altijd tekst commando's.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Putty is geen programma, maar slechts een verbinding met je Linux systeem.

 

Het is net of je handmatig in een Linux terminal werkt.

 

In plaats van grafisch, doe dit met handmatige instellingen. Dus je moet je gewoon wat verdiepen in Linux.

 

De configuratie bestanden kun je aanpassen met Vi of Nano editor.

 

Bijvoorbeeld het ls commando (#ls) geeft je een overzicht van de in de map aanwezig bestanden. CD naammap brengt naar de betreffende map en met cd .. ga je weer een stap terug in de boomstructuur (= als bij een internet browser) naar een vorige map. Met mkdir maak je een nieuwe map. Enzovoort.

 

Niet erg moeilijk, maar je moet het alleen even weten. Het lijkt ingewikkeld maar is het niet. Uiteindelijk werkt een programma met geschreven teksten en is een grafische schil alleen om het visueel aantrekkelijker te maken. Maar daaronder staan altijd tekst commando's.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Putty is een programma dat een aantal ftp functionaliteiten omvat. Je kan putty draaien op linux maar ook windows en andere o.s.-en aangezien het open source is. Erg handig programma en gebruiksvriendelijk. Maar je hebt ook diverse programma's om via een webpagina de boel te configureren. Zoals gebruikersbeheer.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Thin Client met daarop puppy Linux geinstalleerd op een CF kaartje.

Werkt prima als CCcam server.

Ik zou zeggen even googelen op Puppy Linux.

Verder gebruik in Total Commander om de boel aan te sturen

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik zie wel de thin client in mijn netwerk maar kom er niet in. Met welke instelling kan ik het beste verbinding maken?

Putty heeft toch wel heel veel instellingen....

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...