Ga naar inhoud


Dual tuner + externe IR ontvanger, bestaat dat?


JoeC

Aanbevolen berichten

Hallo, het wordt tijd om de DM800HD te vervangen door een nieuwe ontvanger met minimaal 2x een S2 tuner, eventueel uitgebreid met een Digitenne mogelijkheid.  Omdat de ruimte waar de ontvanger eigenlijk moet komen nogal beperkt is (op de surround receiver, 70mm vertical ruimte) waardoor koeling potentieel een probleem wordt zoek ik ofwel een modern ontvanger met zeer beperkte hoogte, ik denk maximal 55mm en beperkte breedte/diepte zoals de originele DM800 ook klein is.  Liefst een moderne zoals de Duo2, maar die laat met een hoogte van 60mm wel heel erg weinig circulatieruimte over.  Daarnaast dekt de grotere breedte van de Duo2 nog meer ventilatiegaten van de receiver af.  Er is geen extra ruimte te creeren ivm de center speaker die in hetzelfde kastje boven de receiver zit.  Bestaan er kleine/lage ontvangers met grote kwaliteiten? 

 

Een alternatief is om een hogere/bredere ontvanger zoals de Duo2 in een van voren afgesloten maar wel geventileerd zijkastje te zetten.  Dat vereist dan ofwel deurtje open bij gebruik (lage WAF) ofwel een alternatieve oplossing voor de afstandsbediening.  Nu heeft m'n HTPC (Zotac) een extern IR oog en daarom vraag ik me af of er ontvangers bestaan met een (optioneel) extern IR oog en zo ja welke typen.  Als het echt moet laat ik de digitenne wens varen...

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Solo2? Maatvoering is 280 bij 200 bij 50 mm.

 

van de Solo2 heb ik meerdere hoogtematen gezien als t inderdaad 50mm is kan dat.  Wel is de breedte/diepte flink meer dan van de Dreambox DM800 en da's ongunstig.  Is wel een serieuze optie, vooral gezien het prijsverschil met de Duo2 (die wel meer mogelijkheden lijkt te hebben).

 

Ik was laatst bij iemand en die had een extern en universeel ir oog.

 

marmitec? Klikaanklikuit?

 

Als ik t goed zie is dat een sort infrarood repeater.  Ik bedoelde meer een kabeltje dat rechtstreeks de ontvanger ingaat via een special plugje of USB zodat er geen omzetting (afstandsbediening->ontvanger repeater->zender repeater->sat ontvanger) hoeft plaats te vinden.  Ik vermoed dat dat vertraging oplevert en dat "effe" zappen trager gaat worden.  Maar dit kan zeker.  Ik heb trouwens gezien dat sommige apparaten ook vanaf een tablet bediend kunnen worden.  Maar om daar nou weer een extra tablet voor aan te schaffen, we hebben hier niet allemaal een eigen tabje ;-)

Als Je via HDMI gaat kun je toch ook ( met de meeste huidige TV's ) gebruik maken van CEC ?

 

Dat zou het mooiste zijn maar mijn surround en TV ondersteunen dit beiden niet (helemaal/of correct).  Ik heb zelfs al allerlei HDMI handshake problemen gehad.

 

@allen: bedankt voor jullie reacties.  Misschien is ergens de perfecte oplossing te bedenken, voorlopig lijkt de Solo2 oplossing het qua toepasbaarheid te winnen van (bijvoorbeeld) de Duo2 met oogje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...