Ga naar inhoud


Astra HD sat, blokjes bij niet-HD uitzendingen?


Certina
Ga naar oplossing Opgelost door de mon,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Astra sateliet schotel en Ziggo HD kabel ontvangst beide hebben een geweldige HD kwaliteit.

Maar als de Astra HD zender een film 'digitaal' uitzend, dus geen HD, dan heb op bewegende beelden blokjes.

Als in de TV gids staat vermeld dat die film in HD wordt uitgezonden heb ik er geen last van (blokjes) ook niet bij live HD uitzendingen.

Wie oh wie kan mij er meer over vertellen en heeft dat zelfde probleem?

Bij voorbaat dank.

Mvg, Certina.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar zijn vele vele mogelijkheden voor.. In de eerste plaats de TV. Als je puur HD kunt ontvangen moet je alle 'beeldverbeteraars' uit zetten. Iedere TV noemt dat weer anders, maar ze zijn zonder meer uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

Bedankt voor je antwoord.

Heb ik inmiddels al geprobeerd maar helaas geen sukses.

Als ik de TV kabel rechtsstreeks aansluit op de Ziggo, dus niet op de HD ontvanger van hun, dan heb ik geen HD ontvangst maar digitaal en dan doet die het perfect dus zonder storing met blokjes. 

Het probleem is alleen op de Satteliet schotel  als er een uitzending is in digitaal bij bewegende beelden, in HD is er geen storing en de beeld kwaliteit is zelfs beter als bij Ziggo in HD.

Mvg, Certina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvanger heb je voor de satelliet? En welke firmware zit daarin? Sommige NL zenders zijn in SD beroerd van kwaliteit. Discovery SD bijvoorbeeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bij onze Samsung tv kun je de ingangen veranderen via 't menu.Dus plaats evtl een scart kabel tussen je tv en ontvanger.

Bij HD kijk je via de hdmi ,bij gewone(sd) uitzending zou je via de tv switchen naar de scart.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...