Ga naar inhoud


Hoe met Samsung UE55F9000 ondertitels van PC halen ?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Zoals eerder vermeld heb deze sinds een paar dagen maar af en toe ontgaat mij enige Samsung logica.

Ik heb dus op de laptop de Samsung software geinstalleerd ,een account aangemaakt, de TV aan een map op de laptop gekoppeld . Smart openen op de TV ,aanmelden en daar komen de films van de map.

Met Windows Mediaplayer en VLC player hebben al deze films  nederlandse ondertitels op de laptop maar op de TV zijn deze niet te openen. ?

Met een MKV file  en een SRT file in een map werkt het wel. Kan ik hier iets aan verhelpen?

Ik vrees dat dit ook nog lang niet mijn laatste vraag zal zijn.

Een geweldig toestel met tig mogelijkheden maar oei zo enorm uitgebreid. :D  :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even voor de duidelijkheid.

 

  • Een MKV met ingebouwde srt werkt niet
  • Een MKV met losse srt ernaast werkt wel

Klopt dit?

 

Mijn ervaring met Samsung is dat MKV met ingebouwde SRT wel werkt mits  het de enige SRT is én deze als default staat aangemerkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al diverse getest met ingebouwde ondertitels. Soms wel ondertitels  soms niet op de TV.

Op de laptop lukt het altijd met VLC.

Daar kan ik een keuze maken met of zonder OT en meestal kiezen uit meerdere OT's.

Dat lukt dus niet op de TV.

Maar in een map de film en de srt file samen dat lukt steeds. Dan leech ik natuurlijk steeds maar enkel de NL srt file.

Dus meestal los ik mijn probleem wel op.

Het kost enkel iets meer inspanning.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mkvextract kun je uit een bestaande mkv met ondertitels erin deze eruit kopiëren....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...