Ga naar inhoud


Shuttle Omninas KD20 Installatie


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb thuis een netwerkje van 3 pc's  en een laptop allen draaiend op windows 7.

 

voor het maken van een backup heb ik ruim een jaar terug deze NAS aangeschaft maar ondanks allerlei draadjes op internet krijg ik het geheel niet aan de praat.

 

wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft,  met een NAS of deze KD20 in het bijzonder ?

 

ik ben wel zover dat er een HDD ingebouwd is, de software is geinstalleerd maar het geheel zo  instellen dat ik de NAS kan benaderen of een backup kan maken lukt helaas niet.

 

alvast dank.

 

mvg

 

Gerard

 

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

ik heb uiteraard de handleiding gelezen die erbij zat,  de benodigde kabels en voeding aangesloten en op een gegeven moment kun je in het menu

de backup tijden instellen,  of kiezen voor "bakcup nu " in beide gevallen gebeurt er niets.

 

ik heb het met één lege HDD geprobeerd die de NAS dan direct gaat formatteren, dat ging allemaal goed.

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar loop ik kennelijk vast,  ik krijg een keuze van nu backup maken of op een bepaald tijdstip.

 

als ik kies voor nu backuppen neem ik aan dat er een backup begint van de gehele harde schijf ?

 

of zie ik het verkeerd ?   er zit verder geen backup software bij.

 

ik ben echt een leek op dit gebied, sorry !

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van welke harde schijf?

 

Ik heb de handleiding doorgelezen. Het lijkt erop dat er 2 dvd's meegeleverd zijn. Een voor de setup van de nas en een met backup software.

 

Er zijn 2 typen backup.

Van een pc naar de nas;

Van de nas naar een externe schijf of naar een andere nas.

 

Dus wat heb jij nu geprobeerd?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

ik had maar 1 dvd in de verpakking en die is van shuttle zelf.  Geen backupsoftware dus.

 

Ik heb geprobeerd een backup van de PC naar de NAS.

 

Maar kennelijk is het ontbreken van de backup software dan de oorzaak ?

 

mvg

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding zie je een plaatje waarop ook een DVD staat van Acronis True Image.

 

Het komt hierop neer:

 

De NAS staat altijd aan. Je maakt m.b.v. backup software die op een PC staat een backup van de PC op de NAS. Zo kan je meer PC's dus een backup op de NAS laten maken. Deze backups van PC's maak je met enig regelmaat.

 

Dan is het goed om te weten dat een NAS geen backup is. Dat betekent dat je met regelmaat ook een backup van de NAS moet maken. Deze software zit standaard op de NAS en daar heb jij mee zitten spelen. Waar zet de NAS zijn backup dan op? Daarin heb je 3 keuzes.

  • Op een externe harde schijf die je daarna goed opbergt;
  • Op een andere NAS van bijvoorbeeld een vriend of familielid;
  • Ergens in de cloud.

Bij jou ontbreekt dus software op de PC(s). Voor het maken van een backup heb je weer 2 opties:

  • Met backup software zoals het genoemde Acronis True Image. Deze software maakt meestal een kopie (image) van je hele harde schijf;
  • Met synchronisatie software waarmee je mappen van je PC naar de NAS synchroniseert.

Zelf geef ik de voorkeur aan optie 2. Als je je data gescheiden houdt van de programma's is het heel eenvoudig een paar mappen te laten synchroniseren naar de NAS. Er is heel veel goede en gratis synchronisatie software verkrijgbaar.

 

Zie hier voor een tutorial http://computertotaal.nl/apps-software/workshop-mappen-en-bestanden-synchroniseren-25465

 

Volgens mij gebruik ik ook FreeFileSync maar dat weet ik niet eens zeker want het draait alweer een tijdje volkomen onzichtbaar.

 

Verdiep je er eens in. Als je eenmaal snapt wat het doet is het kinderlijk eenvoudig en heb je als het eenmaal werkt er geen omkijken meer naar.

 

Suc7

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sammie,

 

enorm bedankt !  het is me nu al een stuk duidelijker.  Ik ga de turorial zeker lezen en allereerst backup software installeren !

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...