Ga naar inhoud


Topfield srp2401ci+


Jappie13457

Aanbevolen berichten

Hoe is het mogelijk dat mijn nieuwe ontvanger al na 3.5 maanden reeds rare dingen gaat doen

 

Ben er erg teleurgesteld in geraakt hij heeft vanaf het begin al erg traag opgestart maar

 

sinds vanavond gaat hij wel erg raar doen hij gaat iedere keer uit en start weer op met de melding searsing

 

new FNT version wat heb ik nu aan mijn fiets hangen is er iemand die dat al eerder heeft meegemaakt.

 

Ik denk erover om even naar Groningen te rijden en mijn beklag daar persoonlijk te gaan doen als ik niet

 

snel antwoord krijg op de mail die ik daar naar toe heb gestuurd

 

Hopend dat iemand hier wel iets weet om mij verder te helpen

 

BVD Jan :angry::mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Jan, Ik heb met deze ontvanger in het begin ook problemen gehad maar intussen opgelost.

1. Je moet fastscan uit zetten, daar wordt de ontvanger sneller van, omdat het scannen niet meer plaats vind bij het uit / aan zetten van de ontvanger. Bovendien ben je ook van het probleem af dat Ned. 1 HD elke keer van naam veranderd.

2. Je CI modul moet van de laatste software zijn voorzien bv. Aston 2.26

 

succes Aslak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden maar voor Aslak ik kom niet meer in het menu om de functie fastscan uit te zetten omdat hij dan al blokkeert

En ja ik weet dat ik mijn frustraties hier niet moet spuien maar toch het is gewoon te gek voor woorden dat zo,n investering in de toekomst nu al kapot is

Heb al telefonisch contact gehad deze dame was inderdaad uitermate vriendelijk en zit nu op antwoord te wachten op mijn erna verstuurde mail.

Volgens mij zijn ze op maandag gesloten want heb nog geen reactie.

Ben maar wat blij dat ik de oude topfield 4400HSCI nog had staan deze werkt naar behoren.

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak ik bedoelde ook de 7700. Maar ik weet niet of men daar na drie maanden nog mee accoord gaan Wat ik wel heb begrepen is dat je deze 2401 ook op verschillende manieren kan instellen. Dus ik hoop dat hij toch weer in de lucht word gehesen om er mee te gaan kijken naar dat wat ik wil en niet wat men mij oplegt

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan laat je niet ontmoedigen ook een sat-ontvanger is een computer en daar kan ook een bitje verkeerd komen te staan. Ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar bij ***geen-reclame*** krijg je goede service. Vanaf deze plaats kan ik je ook niet helpen helaas. En andere heren help deze man en als je niets weet zwijg dan. Een topfield (SRP2401 CI+ )  wordt wereld wijd verkocht, maar als je deze ontvanger in Nederland of Belgie koopt dan is deze door de M7 groep ( Canal Digitaal) geinporteerd en daar hebben ze hun software bij in geplaatst  (fastscan functie ).

 

gr. Aslak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in overleg met de leverancier en hij stuurt mij de vraag of ik de ontvanger op het internet heb aangesloten.

En of ik er TAPs op heb geinstalleerd.

Nou dan ben ik snel klaar ben een volledige digibeet.

Het zit er in dat ik hem moet gaan terugsturen ja en wat dan,ben het met Sjaak eens dat de kwaliteit wel eens beter is geweest maar goed we houden hoop op een goede afloop.

Heb hier in de buurt een schotelboer zitten misschien met toestemming van de leverancier kan hij er eens naar kijken ik denk inderdaad dat er iets met de software aan de hand is.

Anders moet hij terug naar Groningen en ja dat kost weer het nodige en daar zit ik niet op te wachten nu .

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aslak, ci+ betekent dichtgetimmerd daar kun je nooit positief over zijn of je moet graag opname beperkingen willen hebben. En als je fastscan uitzet wordt je ontvanger nooit sneller, fastscan is een scan methode dat gebruik je één keer en zal dat nooit je zap of ontvanger snelheid beïnvloeden. ;)

Beste Sjaak, Als je mijn eerste bericht goed hebt gelezen dan staat daar dat deze ontvanger sneller opstart en sneller in de stand-by komt.  Dit komt omdat bij het aan / uitzetten de scanner niet op zoek gaat naar kanalen die van frequentie zijn veranderd. Als je geen Top. SRP 2401 CI heb moet je er ook niet over oordelen. Discussie gesloten..  Gr. Aslak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke hier een optelsom van wat ik vandaag en gister heb meegemaakt ik kreeg een mail waarin stond dat ik met het opstarten de 0 ingedrukt moest houden totdat hij draaide zo gezegd zo gedaan en wat blijkt hij start op en werkt naar behoren.

Ik weer helemaal blij omdat het geen pakkie brood is.

Op dit moment is hij weer gecrasht en ben nu echt pist.

Inmiddels een hele boze mail gestuurd met de mededeling dat ik een nieuwe eis ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren hou je op de hoogte :mad: :mad: :mad: :mad: :mad::angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weer een mail gekregen en nu vragen zij of ik hem wil opsturen per post naar Groningen wie moet dat nu weer gaan betalen kost al genoeg deze machine.

Heb inmiddels weer gevraagd om een nieuwe want heb geen vertrouwen meer in deze ontvanger.

We wachten weer op antwoord.

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 1 1/2 jaar de topfield srp2401ci+ In frankrijk gekocht volgens de info op internet zou er een fastscan op moeten zitten. Ik moet echter iedere frequentiewijziging handmatig invoeren ook de versleutelde opnames zijn zeer storend. Op 19dec 2013 schijnt er eennieuwe update geweest te zijn maar ik kan niets op de topfield sitesvinden over wat er dan verbeterd zou zijn. Blijkbaar is er nu een autodecoder functie toegevoegd maar is er ook een fastscan functie in de nieuwe software?? Wie kan mij iets wijzer maken of een draadje sturen van een internet site

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een vraag over de 2401CI.

Ondersteunt deze ontvanger ook tap's (topfield application programs)?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, bedankt voor je antwoord, maar een internetaanbieder van deze ontvanger zei dat de  2401Ci+ CDS versie ook taps ondersteunt!

Kan iemand dit bevestigen?

P.S. Taps zijn verkrijgbaar via topfield europa.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Heb gisteren avond een mailtje gestuurd naar Groningen en zowaar vandaag een reactie waarin staat dat hij op de testbank staat en er geen problemen mee zijn maar een collega gaat er verder mee weet nog steeds niets lekker hoor

Het is inmiddels alweer 10 dagen geleden dat hij daar aankwam dus van enige snelheid is geen spaken

aangepast door Jappie13457

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...