Ga naar inhoud


dyon tv, geluid valt af en toe weg op HD?


paul3506

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enige tijd heb ik een Dyon tv met ingebouwde dvbs tuner aan geschaft voor satelliet ontvangst.

Alle zenders zijn van 3 satellieten geladen.

Opzich werkt alles ok, echter met enkele hd zenders wil het geluid een seconde wegvallen.

Heeft iemand hier ervaring of oplossing voor.

Ook bij zenders die een ondertitel heeft gebeurt dit als je de ondertitel weg laat.

Maar b.v. bij SBS6 die geen ondertitel heeft blijft dit euvel.

 

Paul

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerp titel en verkeerd forum!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor een probleemloze satellietontvangst van de zenders van CanalDigitaal, heeft CanalDigitaal een flink aantal TV-toestellen gecertificeerd die goed samenwerken met hun module en ook beschikken over de CanalDigitaal fastscanlijst, zie hier de lijst:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf
Jou TV staat daar niet bij en het is dan ook maar zeer de vraag of je probleem opgelost kan worden. Wel is bekend, dat de witte CI-module een stuk minder problemen geeft dan de module met wereldbol. Je zou eens moeten vragen bij een goede dealer of je de witte module eens uit mag proberen maar het was misschien verstandiger geweest om op voorhand rekening te houden met de goedgekeurde TV's van CanalDigitaal.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Bedankt voor dit antwoord. Onder tussen al even gegoogled. En kwam dergelijk antwoord ook tegen.

De keuze van de deze was dat deze klein is 24 inch een dvd drive had en een dvbs tuner.

Wat mij eigenlijk altijd vreemd leek dat veel op internet genoemd werd dat een niet gecertificeerde tv niet werkt.

Maar toch werkt het wel, echter enkele zenders in HD hebben dit euvel met het  wegvallen van het geluid.

Ook ben ik er achter gekomen dat bij een zender die dit heeft, als men dan een menu door het beeld oproep dat het geluid

gewoon geod functioneert.

Wellicht lost de andere module e.a. op.

Ik ga morgen op jacht.

 

Bedankt zover.

Ik laat van mij horen

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te stellig om te zeggen dat een  niet goedgekeurde TV niet zou werken met een CanalDigitaal module maar de kans dat er problemen zijn is wel degelijk aanwezig. Maar best een reële kans dat de witte module wel werkt.
Waarschijnlijk dat je hem bij de dealer gewoon moet kopen maar met een geldterug garantie als hij niet werkt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...