Ga naar inhoud


Inverto black ultra, nu al 2 stuks defect. Wat is er aan de hand?


JoeC

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

eerst wat achtergrond. 4 jaar geleden een DM800 met 4x Inverto Silvertech twin en Edision (sp) 4x1 diseq geplaatst.

 

In januari de DM800 vervangen door een Vu+ Solo2 en begin februari de LNB's door Inverto Black Ultra twin's vervangen in verband met regen/sneeuw reserve.  Verder geen wijzigingen.  2 weken geleden gaf de 1e nieuwe LNB de geest, die op poort A (13O).  De diseq weigerde te schakelen & analyser gaf een spanningsval naar 0V aan (van de reguliere 13/18V).  Conclusie: sluiting in de LNB. 

 

Snelle oplossing: LNB onder garantie retour leverancier en tijdelijk vervangen door een oude Silvertech.  Eergister een soortgelijk probleem, alleen bleven deze keer 3 sat's actief, schakelen werkte.  Vandaag betreffende Black Ultra vervangen.  Dit was de LNB op poort C (23O).

 

Ik begin me nu zorgen te maken en ernstig af te vragen wat de oorzaak kan zijn.

 

Heeft de Black Ultra issues?

Komen ze misschien uit een slechte partij?

Kan de Vu+ er niet mee overweg (spanning/stroom)?

Kan dit door de (4 jaar oude) diseq veroorzaakt zijn (vandaag vervangen door Spaun 411A)?

Andere opties?

 

Wie o wie heeft gelijksoortige ervaringen of een hint naar een oorzaak?  Moet ik de Black Ultra's dumpen?

 

Bedankt voor reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet  de spanning even meten , die naar de lnb word gestuurd ,die

zou te hoog kunnen zijn , het zijn anders uitstekende  lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de spanning ook op gemeten, die naar de lnb word gestuurd ,die

zou te hoog kunnen zijn , het zijn anders uitstekende  lnb's

 

Spanning is gemeten op 13V en 18V (beiden een haartje minder) meteen achter de Vu+ en weinig spanningsval over de kabels.  Volgens de specs mag ie 11-20V hebben: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=68&cat=4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, toch bring je me wel op een idee.  Het is niet onmogelijk dat door zappen (dat gaat lekker snel op een Vu+) piekspanningen gaan ontstaan.  Wel verwacht ik dat de LNB een zenerdiode of andere vorm van overspanningsbeveiliging heeft.  Zo niet zou ik veel meer klachten verwachten omdat we toch niet de enigen zullen zijn die door tientallen zenders zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou de Edision switch kunnen zijn , maar die heb je nu vervangen door spaun 

het is even afwachten hoe het nu gaat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal zeer waarschijnlijk de edison zijn heb daar in het verleden ook problemen mee gehad na ze vervangen te hebben werkt alles normaal

had ook vaak schakel problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik kan me wel in een switchprobleem vinden maar 't is opmerkelijk dat het problem pas optreed na vervanging van de Dreambox en/of de LNB's.  Zou de Dreambox een andere spanning afgegeven hebben dan de Vu+?  Kan ik niet meer nagaan, ding is verkocht.  Op hoop van zegen dan maar.

 

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...