Ga naar inhoud


Sab Sky 4900 krijgt geen beeld met cd kaart ondanks nw firmware


230571

Aanbevolen berichten

@230571,

 

 Kortom cd moet de kaart spoedig vervangen voor een werkende kaart en dan moet het probleem zijn opgelost.

 

Misschien eerst nog eens verder in het menu van de SAB kijken, als het goed is kun je verschillende update's aan en uit schakelen.

Als de update's voor maandelijkse update's en / of Serial update's uit staat gaat een nieuwe kaart ook niet goed werken.

 

Als ik dit verhaal zo lees kon voorheen alleen Nederland 1, 2 en 3 ontvangen worden met die kaart ?

 

Bij aanvraag voor een update ( (her)activatie ) van deze kaart zal die update over het serienummer van die kaart moeten gaan lopen, wanneer dit uitgeshakeld staat in het menu van de ontvanger zal dat dus nooit gaan lukken.

 

De kaart van je zelf die je geprobeerd hebt en die wel normaal beeld geeft op de kanalen heeft die update in jou ontvnager wel gehad, maar zou je die kaart 2 - 3 maanden in de SAB laten zitten zou de kaart ook weer op zwart gaan.

 

Je zou de kaar die problemen geeft ook even een paar uurtjes in jou ontvanger kunnen stoppen en een update aanvragen !

 

Een kaart die alleen maar Nederland 1, 2 en 3 kon ontvangen heeft geen heractivatie nodig maar een activatie.

De kaart moet dus aangemeld zijn bij CD en men moet daar weten wat voor abbonement er op moet zitten.

 

Ik heb sterk het vermoeden dat het hier om een oranje Seca 3 kaart gaat die de problemen geeft.

Wat je eigen kaart is weet ik ook niet, misschien dat je dat nog even kunt vertellen.

 

Er zit verschil in software voor Seca 3 kaarten en Seca 2 kaarten.

 

In mijn geval krijg ik de update's voor Seca 2 kaarten prima binnen met de CCcam van SAB.

 

Voor het updaten van de Seca 3 kaarten moet ik omschakelen en geen gebruik maken van CCcam !

Nu weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd of alle update's dan wel goed doorkomen voor zowel provider ID 00 00 als ook voor provider ID 00 6A / 00 6C op de SAB.

 

Ik heb iig niet het idee dat er iets mis is met de bewuste kaart die hier problemen geeft, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...