Ga naar inhoud


Sab Sky 4900 krijgt geen beeld met cd kaart ondanks nw firmware


230571

Aanbevolen berichten

Heb vandaag een nieuwe Sab sky 4900 gekocht en ondanks dat er beweert wordt met de software die je van sab kan downloaden heb ik geen beeld op de cd kanalen die gecodeerd zijn.

Werkt met duo lnb perfekt ontvangst Astra 1 en 3 maar de geodeerde kanalen kunnen niet geopend worden.

Weet iemand een oplossing hiervoor.

 

Alsvast bedankt Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je ook een kaart en een abonnement van CD?

 

Strandaard heeft de ontvanger embedded conax en zal geen canaldigitaal decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiendag,

 

Ja we hebben een cd kaart met recreatieabbonement en deze zit een abbonement op die vorige week weer is ingegaan en bij navraag bij CD klopt dit ook.

Ook de nieuwe software eropgezet via de Sab site maar niks.

Nu is het cd kaartje vorig jaar nieuw gekocht met het recreatiepakket en toen konden we alleen maar ned 123 ontvangen op de m7 ontvanger, maar nu met de nieuwe ontvanger van Sab krijgen we geen beeld wel op bvn en de fta maar niet op de betaalde kanalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ontvanger is standaard voor conax codering, niet voor de Canaldigitaal Seca 3 codering.

 

Je zal er eerst passende software op moeten zetten om de ingebouwde kaartlezer aan de praat te krijgen.

Of er passende software voor is? Waarom heeft de verkoper dat niet voor je geïnstalleerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van kennissen van me een soortgelijk verhaal meegemaakt.
Die hadden naar aanleiding van goede ervaringen van onze buren een SAB Sky Mini 4800 gekocht. Ik had de fastscanlijst voor hun in Nederland ingeladen en de Nederlandse zenders deden het prachtig. Toen ze dat ding in Spanje gingen gebruiken kregen ze niet de Nederlandse gecodeerde zenders, wel alle overige zenders op de Astra 19,2 en 23,5.
Ik werd weer om hulp gevraagd.
Natuurlijk dacht ik eerst dat de smartcard niet geldig was maar toen ik met mijn eigen kaart ging kijken deden de gecodeerde zenders het ook niet. Ik heb toen de nieuwste firmware van de SAB-site er opnieuw ingezet maar dat hielp ook niet. Toen ik eergisteren verder ging kijken bleek dat in het menu de smartcard helemaal niet werd herkent, geen kaartnummer, geen geldigheidsdatum enz.
Ik denk dat die terug moet naar de leverancier.

Kun jij de smartcardgegevens wel uitlezen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de zenders van CD erin staan zegt niets, de ontvanger leest all zenders in, of die daarna gedecodeerd kunnen worden is een andere zaak.

 

Ik begrijp alleen niet waarom je een specifieke ontvanger voor het Sky netwerk koopt en daarna je verkoper zegt dat je zelf maar ergens software moet gaan zoeken om het voor de Nederlandse zenders werkend te krijgen, terwijl er standaard SAB ontvangers zijn die wel SECA codering kunnen lezen.

 

De enige oplossing is dat je op zoek gaart naar alternatieve software waardoor de ingebouwde Conax kaartlezer ombezet wordt voor SECA kaarten.

 

Ik zelf zou de ontvanger terug brengen naar de verkoper met de mededeling dat hij niet voldoet aan de gevraagde eigenschappen welke de verkoper er aan toegedicht had.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de kaart werkt , hij heeft wel update nodig ,voor hij gaat werken

probeer hem anders even in de m7 ontvanger, als je die nog hebt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goeiendag,

 

Ja we hebben een cd kaart met recreatieabbonement en deze zit een abbonement op die vorige week weer is ingegaan en bij navraag bij CD klopt dit ook.

Ook de nieuwe software eropgezet via de Sab site maar niks.

Nu is het cd kaartje vorig jaar nieuw gekocht met het recreatiepakket en toen konden we alleen maar ned 123 ontvangen op de m7 ontvanger, maar nu met de nieuwe ontvanger van Sab krijgen we geen beeld wel op bvn en de fta maar niet op de betaalde kanalen

Of die kaart ooit geactiveerd is geweest?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kaart al in de ontvanger gestoken van de m7 maar dat ding heb zoveel kuren en de mensen hadden hun buik er vol van dat ze een andere goedkope alternatief wilden.

Voor een paar weken camperen per jaar wilden ook geen duurdere ontvanger hebben vandaar dit alternatief.

de m7 heeft nooit perfekt gewerkt en daarom deze ontvanger.

Heb de ontvanger voor mijn buren geinstaleerd, de buurman is al bijna 80 en ik heb zelf al jaren ssateliet voor dagelijks ontvangst en daar deed de smartcard het wel perfekt.

Alleen ik weet niet welke software nu nodig is om de conax kaartlezer te simuleren, kan dat eerlijk gezegd niet vinden via Googlen.

Weet iemand daar wel raad mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvanger is voor de ontvangst van de Sky zenders op de markt gezet, die gebruiken het Conax codeersysteem.

 

Canaldigitaal gebruikt SECA 3, daar kan de kaartlezer in deze ontvanger niet mee omgaan.

Je zal dus er alternatieve SAB software op moeten zetten, zoals je handelaar aangeeft, waarvan hij stelt dat die op de SAB site zou staan.

Ik mag aannemen dat je handelaar je vertelt heeft welke software je probleem gaat oplossen.

 

Op internet kan je vinden dat SAB Sky 4900 FTASC HD met firmwareversie 1.25B3 geschikt zou zijn voor de ontvangst van Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rolleyes: Goeiendag allemaal,

 

Heb zojuist ondekt wat het probleem is.

Heb nogmaals de software in de ontvanger gestopt versie 25 en kreeg beeld op een paar gecodeerde zenders.

Nu heb ik mijn cd kaart eringestop en vlekkeloos alle zenders op de sab sky 4900

Cocnclusie de cd kaart van mijn buren functioneert niet en omdat ze het vorig jaar ook al met hun m7 ontvanger hadden, denk ik dat dar dus ook geen probleem mee was. 

Kortom cd moet de kaart spoedig vervangen voor een werkende kaart en dan moet het probleem zijn opgelost.

Mensen die hierop gereageerd hebben allemaal bedankt.

 

Groet Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...