Ga naar inhoud


Als je een zender scan doet moet je dan ook satellites-xml vernieuwen?


Aanbevolen berichten


neen moet niet altijd

als der echter een heel nieuwe transponder en of fec en symbolrates gebruikt worden, kun je de satellites.xml vooraf vervangen

dat staat op de bekende satpositie en zendergegevens sites zoals lyngsat of kingofsat

	</sat>
	<sat name="Astra 1KR/1L/1M/2C (19.2E)" flags="1" position="192">
		<transponder frequency="10729000" symbol_rate="22000000" polarization="1" fec_inner="2" system="1" modulation="2" onid="1" tsid="1050"/>
		<transponder frequency="10743750" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="4" system="0" modulation="1" onid="1" tsid="1051"/>
		<transponder frequency="10758500" symbol_rate="22000000" polarization="1" fec_inner="4" system="0" modulation="1" onid="1" tsid="1052"/>
		<transponder frequency="10788000" symbol_rate="22000000" polarization="1" fec_inner="4" system="0" modulation="1" onid="1" tsid="1054"/>

kleine uitsnede van zo'n satellites.xml

 

die site satellites.eu geeft niet altijd erg effectieve gegevens

(voor 23,5 Oost is die namelijk veel te uitgebreid qua symbolrate en duurt het scannen 20 minuten

edit: alles op 23,5 Oost lager dan symbol_rate="27500000" is echt verloren tijd)

maar het mag en kan

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de info,

 

Heb net Astra 4A/SES 5 (4.9E) toegevoegd want er stond nog 4.8E in.

Als je een nieuwe satelliet.xml toevoegd is 4.8E niet meer zichtbaar ... 

Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, denk dat ik de tuner opnieuw opgestart heb en dat deze toen pas zichtbaar werd.

Hij stond wel in tuner configuratie maar niet in de menu lijst van satellieten.

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt

of klopt pas nadat!

 

op de ene is het 5,0 oost

op de andere 4,8 oost

allemaal bekend en lastig

bepaald door het basis image met default settings list en een satellite.xml

 

na de eerste volledige herstart via menu staat de juiste satellite.xml met de ingevoegde namen!

 

op Openpli heet dat ding voor BBC 28,4

op VTI heet het echter 28,2

allemaal in de marge

 

je moet het echter enkel weten

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik dit opeen simpele manier oplossen voor een volgende keer, b.v. moeten er in meerdere mappen de nieuwe satellite.xml geplaatst worden?

Dit was een vervelende langdurige situatie, hopelijk is er een simpele manier zodat deze satellite.xml configuratie goed werkt met de laatste PLI.(OpenPLi-4.0-beta-dm7020hd)

En dat geld natuurlijk ook voor een andere image neem aan dat deze satellite.xml configuratie hetzelfde werkt met een E2 image.

 

Vrg,

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het in de hand doordat ik mijn eigen zenderlijst (settings enigma2) + satellite.xml altijd tijdig aanvul of aanpas

en dreamboxedit gebruik, als ook een linux editor om de satellite.xml te editen.

 

en die eigen settings ook altijd weer na het flashen terug speel in de Enigma2 receiver (of uit de backupsuite restore)

de courante satellite.xml wordt namelijk door dreamboxedit ook uitgelezen en weer terug gestuurd naar de receiver

{ het pad waar die terecht komt staat ook in dreamboxedit vermeld onder options}

 

wetende dat je maar 4 of X sat posities hebt... is dat niet echt heel veel werk om daar maandelijks eens even naar te kijken

zeker als je weet dat er op satelliet extreem weinig transponder * / symbolrate en fec wijzigingen zijn qua satellite.xml

en bij kingofsat zul je nagenoeg dagelijks nieuws daarover vinden

 

zendernaam, vervanging en zenderverschuivingen zijn er vele

transponder * vernieuwingen op satelliet maar heel weinig

de satellite.xml is eigenlijk één template waarbinnen alles services vallen die per zoekopdracht gescand kunnen worden met je receiver

 

hoe je dat simpel oplost is gewoon een voorgebakken / nieuwe / courante settings te downloaden en met dreamboxedit te bekijken

danwel enkel de satellite.xml eruit te knippen en in /var/etc/tuxbox te plakken

(dat is een manier)

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kwam ik tegen op Internet van WanWizard

 

1. There should be two. One in /share/tuxbox (read-only, the image default), and /var/etc, your updated version.

The one in /var/tuxbox/config/enigma/config is afaik not used.
2. There is only one read-write copy (the one in /var/etc), so nothing to sync.

 

The one in /var/etc should have precedence over the one in /share/tuxbox. If that's not the case, we would like to know it, since that means something's broken ...

 

Because enigma reads them at startup, and from then on works from memory. And probably at shutdown it will write it back if changed. So changing them while enigma is running is pointless.

 

Daarna schreef iemand: Just kill enigma hard, using kill -9. In all other circumstances never
use -9 as well.          

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...