Ga naar inhoud


GigaBlue hd 800 ue+ vraagjes en review CD kaart probleem?


throw
Ga naar oplossing Opgelost door throw,

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe box eindelijk gisteren aangekomen.

Mooi, ziet er goed uit, beetje goedkoop uitziende afstand bediening maar dat is ok.

Box kwam met image: openmips 4.0. Ik had wat aansluitings en scan problemen en daarom openvix geïnstalleerd maar bij nader inzien had ik een kabel probleem op zolder, de coax zat niet goed in de plug.

Hij werkt wel snel, scannen en zappen gaat super snel.

Maar 1 probleem, hij ziet mijn CD kaart niet. Ik heb CCCam geinstalleerd en toch ziet hi mijn CD kaart niet.

 

Natuurlijk ook uitzoeken hoe de kaart er in moet, bij de ene box  logoi naar boven en de andere box op zijn kop met de achterkant van de kaart naar boven. Bij Dreambox moest hij op zijn kop er in, maar bij de Gigablue beide zijden geprobeerd maar hij ziet mijn kaart niet.

 

probleem 2, geen scart. dat wist ik wel toen ik hem bestelde maar hij heeft de composit aansluiting en de audio video gewoon aansluiting en HDMI. Maar mijn TV systeem heeft geen composit aansluiting, geen HDMI. In de opnvix kan ik alleen kiezen uit composit en scart?? en het beeld is dus beroerd, erg beroerd. moet ik nog wat op verzinnen. Iemand idee?

 

mvg

Ron

 

 

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te beginnen een nieuwe tv kopen die bij het kastje past voor een betere beeld kwaliteit met de juiste aansluitingen? Zo duur zijn ze niet meer.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Let ook even op dat niet bij iedere CCCam installatie ook een correcte CCCam.cfg meekomt. Soms wordt zelfs een CCCam-sample.cfg geinstalleerd. Kijk even met DCCE2 in de map /etc wat daar staat. Het bestand moet heten CCCam.cfg. Als je het vind, even openen en kijken of daar zaken als READER en CLOCK FREQUENCY zijn ingesteld. Andere optie is om even een CCCam.cfg uit je bestaande box over te zetten. Volgens je sig heb je een DM600PVR en een DM7025+. De CCCam.cfg zijn daarvan prima te gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, bedankt voor het advies, inderdaad niets gedaan of gekeken in het cfg file. Had gedacht dat het cfg file alleen van belang was voor het 'illegale' onderwerp , had even niet door dat het ook info kan bevatten om de smartcard te kunnen lezen.

 

 

Om te beginnen een nieuwe tv kopen die bij het kastje past voor een betere beeld kwaliteit met de juiste aansluitingen? Zo duur zijn ze niet meer.

geen optie, zal even uitleggen hoe het hier zit.

Ik heb een klein hotel, zelf aangelegd systeem gedeeltelijk althans. Heb nu behalve Finse kanalen 5 sat boxen.

van deze 5 sat boxen zijn er 3 oud sd en FTA boxen, box 4 is dus de nu oude dreambox enbox 5 dus nu de Gigabox.

Al deze boxen zijn via Rf modulators(Hama) aangesloten op de hoofd coax kabel. Op de gasten kamers echter heb ik de Tv's 'op slot' zitten. De gasten kunnen alleen de Finse kanalen en de FTA sat kanalen kijken.  Aan de CD Nederlandse kanalen hebben ze geen boodschap want dat is voor ons prive en moet ook het gezeur dan niet hebben als wij voor ons prive aan het zappen zijn. Maar als we familie over hebben en op een kamer zijn kunnen we wel via een paswoord het instel menu van de tv openen zodat we dan hun kunnen laten meekijken.

Maar voor onze prive zithoek in het restaurant en beneden in het appartement kijken wij dus de NL CD kanalen. De Rf modulators hebben de aansluiting voor scart en de connectie rood, wit (audio) en geel(video) voor inkomende signaal van de sat box, en signaal out naar de hoofd coax.

Alle andere sat boxen dus hebben de scart aansluiting maar deze nieuwe Gigablue dus niet, dacht dat met de aansluiting rood,wit,geel het ook zou kunnen maar beeld is heel heel slecht, beetje bibberig, korrelig, als op het op ntsc staat of zo zowat.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cd kaart werkt, inderdaad de juiste config ontbrak. Nu nog kijken of ik via de RF modulator een goed signaal via de antenne ingang van de tv kan sturen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Zet het standaard beeldformaat eens in op 576i i.p.v. 1080i Dikke kans dat je SCART beeld beter wordt...

Bedank, zal ik proberen maar eerst uitzoeken hoe ik dat kan doen, met de openmips, kan ik in de A/V settings hem dus op scart zetten, colorformat op RGB. Aspect ratio nog aan het uitzoeken maar nergens aparte instelling 1080i of 576i

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ok probleem opgelost, lag niet aan de ontvanger maar aan de Rf modulator, gewoon stuk dus, gelukkig nog een reserve hier.

Alles draait nu als een zonnetje!

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zins kort inbezit van gigablue HD800 UE plus,mijn vraag is aan jouw heb jij IPTV erop zitten wat ontvang jij er mee.?

aangepast door highlander53

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zins kort inbezit van gigablue HD800 UE plus,mijn vraag is aan jouw heb jij IPTV erop zitten wat ontvang jij er mee.?

Ja heb ik, ben er nog aan het spelen, heb er TS panel op gezet(geen TS media, dat was niet veel soeps). 'Media streams' plugin maar ook de zenderlijst van 'Hans' in de settings (kanalenlijsten) plugin. ik koos voor 13,19, 23 en 28 sats. Daarin opgenomen de iptv streams, van alle landen, of in ieder geval heel veel.

Moet je maar uit proberen, het zijn internet tv stations, wel eens leuk om te proberen, zit wel wat leuks tussen. ook staan er de webcams in. Heel veel landen hebben heel veel webcam locaties, ook wel eens leuk om mee te spelen. Ik heb dus nu de image van OpenRsi er op staan en er zijn leuke plugins.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...