Ga naar inhoud


Rebox RE-8500 PVR Netwerk issue


abmantel

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels een netwerk kabel getrokken naar mijn REBOX 8500. Deze kabel getest met mijn labtop (WIFI uitgeschakeld) en de netwerk verbinding werkt uitstekend. Plug in de Rebox gestoken en de beide led's aan de achterzijde lichten keurig op. Mijn switch geeft error (via detection) dus alles lijkt normaal maar.

Mijn ontvanger lijkt geen netwerk verbinding te hebben omdat

= DCHP werkt niet, de ontvanger krijgt geen netwerk adres

= Bij een handmatig ingegeven IP adres, gateway en DNS krijg ik host unreachable bij een ping 

Alles dus getest maar het werkt niet. Wie heeft er een hint.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gebruik je dezelfde netwerk kabel tussen de Rebox en je router als welke je tussen de Rebox en Laptop gebruikte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abmantel,

 

Je laptop heeft waarschijnlijk hardware detectie om de pin-out van de aangesloten UTP kabel te bepalen.

Er zijn namelijk (minstens) twee varianten patch kabels: T568A en T568B. Die verschillen in aansluiting van enkele aders.

 

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de 8500 die hardware detectie NIET heeft. Je zult dus een anders bedraadde patch kabel moeten gebruiken. Kijk hier http://rtfm.vtt.net/pinouts/data/Ethernet100BaseT4Crossover_pinout.shtml.htm maar eens.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reactie. Ik heb de kabel getest en het is als strait bedraad dus geen cross-over. Ik heb de switch bekeken en deze heeft schakelt automatsich om tussen 10 en 100mb. Het lijkt het probleem te zijn dat de switch continue tussen deze snelheden heen en weer schakeld. N.B. de kabellengte is 15 mtr dus minder dan 100mtr zoals Cat-V aangeeft. De overige devices die zijn aangesloten op de switch (geen hub) zijn fixed 10mb, misschien veroorzaakt dit het probleem. Overigens heb ik de switch vervangen door 1 met auto detectie en dat werkt ook niet. Ik ga zeker dit probleem verder onderzoeken en kom hier op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... kabel ... strait bedraad dus geen cross-over. ... switch vervangen door 1 met auto detectie

Ik zou toch eerst eens een cross kabel inpluggen.

Wat auto-detecteert die switch ? Pinout ?

Overigens kan het natuurlijk ook zijn dat het interface van de 8500 kaduuk is ... ;-(

 

Succes !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn nieuwe switch geinstalleerd, een Cisco 200 series smart switch en het werkte dezelfde sconde. Deze switch is manageble en je kunt zien hoe de port wordt ingesteld in de stand automatisch, 100 mbit duplex. Sommige porten met andere devices werken in 10 mbbit simplex. Mogelijk kan niet iedere switch werken met deze verschillen of met een kabellengte van 15 mtr. Probleem dus opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...