Ga naar inhoud


Triax 78cm / Triple Quad Lnb - alleen 2 satelieten (23,5 & 19) zonder te draaien


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment op de grond een Triax 78 en Triple Quad LNB aan het uitrichten. Dit lukt maar gedeeltelijk omdat 23.5e en 19e prima functioneren.

28.8e is een probleem...... deze werkt alleen indien ik de schotel een paar graden (3-5 ?) naar het oosten draai, maar dan werken de andere twee niet meer. De draai-kloof tussen 23,5 en 28,8 is zo groot dat ik deze niet samen werkend krijg met 1 vaste schotel positie.

 

De paal waarop deze schotel nu staat staat waterpas (ook gecontroleerd dat dit zo was). Gebruik verder een DM500 met openpli E1 en een standaard kanalenlijst. Het is nog niet te begrijpen waar precies iets niet goed zit mede omdat de configuratie van de sateliet ontvanger goed lijkt te zijn (alle posities geven beeld).

 

Welke beginnersfout maak ik ? Mijn oefening start altijd met het uitrichten van de 23,5 en dan heb ik ook onmiddelijk een goed signaal op de 19E..... Maar dan begint het ....

 

Of ligt het toch aan de sat ontvanger en dat de settings

 

AA,AB,BA, BB niet goed zijn waardoor de middelste LNB (23.5E) na verdraaing (door mij) als 28.8 lnb dient ?

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


maak eens een foto van jou opstelling

en heb je de trippel lnb ook ongeveer +- 10° schuin staan .

de hotbird lnb naar beneden

maak ook een foto van jou evaluatie enz

je woonplaats ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met jou ontvanger kan je alleen maar de SD kanalen ontvangen

dus geen HD zenders

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Probleem opgelost.... Tijdens het schrijven van mijn eerste post, maakte ik melding van de LNB configuratie in de sateliet ontvanger, iets wat toen in me opkwam tijdens het schrijven. Direct na het posten, terug naar de opstelling en alles weggegooid en opnieuw aangemaakt. Omdat die versie van Enigma geen A,B,C,D settings heeft, heb ik zelf een mulit-sat config gemaakt op basis van Diseqc versie 1.0.

 

En voila, zonder de schotel te verdraaien kan ik nu alle posities zien ;-) Dus de LNB setting in de SW was de boosdoener

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat hij het nu doet Mysat

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...