Ga naar inhoud


Rebox Re 2200: Astra 3 geen signaal


PKitoC

Aanbevolen berichten

Ik kan mijn installatie niet uitrichten op astra 3. Ik heb een ontvanger Rebox RE 2200 met de nieuwste software en een CI module met ID 7.

Als ik mijn schotel wil uitrichten op Astra 3 dan krijg ik geen signaal of bijna geen. Verander ik mijn Duo LNb naar Astra 1, dan lukt dit wel en heb ik ontvangst. Wel verspringt de kwaliteit van het signaal van 86% naar 21% enz.

Wat doe ik fout?

Hoe moet ik mijn Rebox precies instellen om een goede ontvangst te hebben?

 

Vriendelijke groeten,

 

PKitoC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat voor schotelinstallatie heb je? met een rotor of met meerdere koppen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij herlezen kom ik een Duo LNB tegen.

 

Wat is je locatie en heb je de passende lnb voor de schotel grootte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ter verduidelijking.

Ontvanger Rebox RE 2200. Schotel 64 cm van TV Vlaanderen. Duo LNB voor 60cm schotel.

Uitrichten op Astra 1 lukt zonder problemen. Uitrichten op Astra 3 lukt niet.

Moet ik bepaalde waarden instellen in mijn ontvanger?

Zo ja welke?

Hoe vind ik Astra 3 het best?

 

Vriendelijke groet,

 

PKitoC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag ervan uitgaan dat locatie ook Vlaanderen is?

 

Je zal de diseqc instellingen van je ontvanger conform de gekozen montage methode moeten zetten,

Dus waarschijnlijk diseqc 1 of a voor Astra 1 en Diseqc 2 of b voor Astra 3.

 

Wanneer de hals voor astra 1 in de bevestiging zit de Duo-LNB onder de juiste hoek scheef zetten.

Het uitrichten luistert vrij nauwkeurig, de Astra 3 lnb iets te hoog of te laag en je hebt geen beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...