Ga naar inhoud


Schotel plaatsen in Rome..


NSC

Aanbevolen berichten

Even een korte introductie,

 

Lang, lang geleden... Inmiddels zo'n twaalf jaar, had ik een WF55 met een Topfield 4000 en vier Invacom 0,3 LNB's. Inmiddels is de markt zo veranderd en mijn kennis weggezakt dat ik jullie hierbij om advies wil vragen.

 

Voor mijn werk ben ik recentelijk verhuisd naar Rome.

Om CD te kunnen kijken ben ik van plan hier een schotelsetje neer te zetten.

 

Is een Triax 88 echt voldoende hier?

 

Ik weet dat volgens de "beam-plaatjes" een 60 cm voldoende zou moeten zijn, maar ik heb geen zin in blokvorming tijdens een regenbui.

 

Verder zit ik te denken aan een VU+ solo 2 met MTI high gain low noise LNB's of Inverto blacks.

 

Is dit in Rome eventueel met een monoblock te doen?

 

Ciao,

NSC

VU+ Solo2, Triax 88, Quad Monoblock 23mm LNB, CD-kaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou een Triax 110.tds plaatsen met multyrail of een gelijkaardige schotel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste NSC

Zoals je zegt is een schotel van 60cm al voldoende. Wil je meer regenreserve, dan kan een iets grotere schotel natuurlijk altijd. Als je in Rome een Triax 78 gebruikt, dan past daar precies een duo-lnb op voor een schotel van 80cm.
Ik vraag me af of het voor je niet interessant is om ook de Italiaanse zenders te kunnen ontvangen op de Hotbird. In dat geval moet je 3 lnb's nemen op een rail maar dan kun je inderdaad beter een Triax 88 nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil me voorlopig eigenlijk beperken tot de CD zenders.

 

Krijg ik met een duo lnb dan geen problemen ivm het verschil in breedte tussen nl en italië?

Ik bedoel, kan ik in NL een duo lnb kopen en hier zonder problemen gebruiken?

 

Of wordt dat opgelost door een duo lnb voor een 80 te nemen voor een 78?

VU+ Solo2, Triax 88, Quad Monoblock 23mm LNB, CD-kaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te denken aan een VU+ solo2 en misschien nog een enkele tuner in de slaapkamer. Drie aansluitingen dus.

 

Is een 88 of 110 schotel hier dus echt overkill?

VU+ Solo2, Triax 88, Quad Monoblock 23mm LNB, CD-kaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Rome is zowel de Astra 19,2, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7407051
als de Astra 23,5, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887
gewoon met een 60cm-schotel te ontvangen.
Door nu een schotel van een maat groter te nemen (Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog), past een duo-lnb voor een 80-85cm schotel precies. De afstand op een Triax 78 moet daar 54,6mm zijn en de koppen staan bij zo'n duo-lnb 53mm van elkaar. Een verschil slechts van 1,6mm, echt te verwaarlozen.
Een prima duo-lnb (ook wel monoblock genoemd) is de Inverto, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay nog heel even...

In een andere topic zag ik dat Sprietje het had over deze LNB in een 88 Triax

 

Wil je echt regenreserve, dan moet je toch denken aan een Triax 88. Daar past de triple-lnb niet meer op.

Op deze schotel kun je echter wel heel goed een duo-lnb plaatsen voor de ontvangst van de Astra 19,2 en de Astra 23,5. Mijn eerste keus gaat dan meteen naar de Quad Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-QUDM21-MNO43-8PP, zie: http://www.inverto.t...ection=1&id=101

 

Zou ik die LNB dus ook in een Triax 88 kunnen hangen voor een nog betere regenreserve?

Er staat bij de beschrijving nl dat het voor een 80 schotel is.

 

Weet iemand overigens een Triax dealer in de omgeving van Rome?

Triax zelf reageert niet op mijn mailtje.

VU+ Solo2, Triax 88, Quad Monoblock 23mm LNB, CD-kaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Triax 88 (85cm breed en 95cm hoog) moeten in Rome de koppen 65mm uit elkaar staan. Je zou daarvoor een Monoblock Astra 19,2 / Hotbird 13 kunnen nemen. Dat past ook precies om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te kunnen ontvangen.
Je zou voor vier aansluitingen dan dit monoblock kunnen nemen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=97

Het mooie van dit 6 graden Inverto-monoblock is dat dan de diseqc-volgorde precies overeen komt met een gewone duo-lnb, dus bij gebruik voor de Astra 19,2 en 23,5 heeft de 19,2 diseqc 1 of A en de 23,5 heeft diseqc 2 of B.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...