Tjeerdtq Geplaatst: 28 juni 2014 Geplaatst: 28 juni 2014 Ik kom er niet uit vandaar dat ik hier hulpvraag. Ik heb van CanalDigitaal een HD recreatieset maar ik krijg deze niet werkend. Het signaal blijft op de ontvanger hangen op een half blokje van de 15 blokjes. De set heeft thuis 1x gewerkt op de camping, maar na een half jaar in de schuur te hebben gestaan doet deze het niet meer. Ik heb de arm tussen de schotel en LNB op 30 graden vanaf waterpas gezet. Ik heb een nieuwe Duo LNB Quad en Philips ontvanger gekregen van Canal Digitaal. Nieuwe kabel gekocht van 5 meter voor tussen de LNB en ontvanger. Ik heb via de Android app SatFinder de arm uitgericht op 162 graden (app geeft groene pijl en cijfers). Ik heb bij de lokale sataliet boer een Sat Finder gekocht, maar die blijft op 0 hangen. Ik krijg bij Canal Digitaal alleen als antwoord dat het uitrichten goed moet gebeuren wat voor mijn gevoel goed gaat. Hebben jullie nog tips of opmerkingen wat ik kan proberen?
Sprietje Geplaatst: 28 juni 2014 Geplaatst: 28 juni 2014 Beste TjeerdtqWelkom op dit forum Tja, de schuinstand van de lnb-arm is helemaal niet van belang. Je moet de schotel op de juiste elevatie instellen met de bevestigingsklem.Hoeveel je de elevatie moet instellen hangt af waar de schotel staat. Waar staat die op dit moment?Welke kop van de duo-lnb heb je nu in de klem zitten?Staat de duo-lnb op de schuinte ingesteld zoals dat met de mal wordt aangegeven?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen