Ga naar inhoud


Wat is "fast diseqc"?


a33
Ga naar oplossing Opgelost door jako87,

Aanbevolen berichten

Ik heb daar geen ervaring mee, mijn kabels zijn nog geen 5 meter :)

Je kunt bij OpenPli nog een plugin downloaden(ben de naam even kwijt) waarmee je geavanceerdere instellingen krijgt, met name bij motorcommando's. Dan kun je ook zaken als de vertragingstijd tussen twee commando's en wachttijd voor en na motorcommando's zelf instellen en op die manier helemaal tunen voor de eigen installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Also you should be able to select retransmit of commands since when using very long cables this might help. Example: [E0 10 39 F1] W10 [E0 10 39 F1] W244 [E0 10 38 F2] W10 [E0 10 38 F2]. The two diseqc commands are repeated with a 10msec delay.

......

 

Is het ook jouw ervaring, dat de optie "diseqc repeat" helpt bij erg lange kabels?

 

Deze vraag resteert mij nog op het moment: waarom zou je een diseqc-commando, dat net al door het doel-apparaat ontvangen is, nog een keer (dus dubbel) verzenden?

 

Is het werkelijk zo, dat diseqc-commando's door erg lange kabels soms niet goed ontvangen worden, en dus herhaald moeten worden, zoals hierboven staat aangegeven? Heeft iemand daar ervaring mee?

Of is het zo dat sommige diseqc-slave-apparatuur toch niet vlekkeloos opstart, en daarom die herhaling nodig hebben?

 

 

Verder is mij door dit topic duidelijk geworden dat de eutelsat-documentatie over diseqc wel heel informatief is, maar niets zegt over sommige programmeermogelijkheden die (sindsdien?) ontwikkeld zijn.

Erg leerzame materie!

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...