Ga naar inhoud


satmeter Horizon HD-S2 of Emitor satlook color hd s2


henk@antwerpen

Aanbevolen berichten


Zelf bezit ik een satlook color hd. Toch geef ik een lichte voorkeur voor de horizon hd-s2. De horizon hd-s2 kan mer als der meten bij dvb-s2 satelliet signaal. Terwijl bij de satlook nog steeds leunt op de snr voor het meten van een dvb-s2 signaal. De support van emitor/satlook is niet zo best vergelijken met horizon. In gewicht is de horizon veel lichter dan satlook color hd. Wel zo prettig als men een schotel uitricht. Die bijv 3 meter hoog staat en te bereiken is met alleen een ladder. De accu pack van de satlook color hd gaat ook niet zo lang mee. En ik heb ervaren dat de accu pack (li-on) van satlook snel in capaciteit verliest bij normaal gebruik. Na 1,5 jaar kunt u weer een nieuwe accu pack kopen voor rond de €80-90 euro. Helaas weet ik niet wat de kosten zijn van een batterij pack van horizon. Ik ben erg benieuwd wat de keuze wordt.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ber kunnen aflezen 'voor' correctie (der) is zeker een pluspunt, eigenlijk een must voor een optimale afstelling. Had voordien een Maxpeak (dvbS) die dat ook kon. Omwille van S2 noodzaak koos ik voor de Horizon HD S2. Handig apparaatje, goeie accu, uitlezen in zonlicht = ok enz.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze beide kunnen gebruiken maar mijn voorkeur gaat uit naar de Satlook met zijn spectrum analyser, ik weet niet of de Horizon deze optie inmiddels ook heeft.

 

De horizon hd-s2 is ook voorzien van een spectrum analyser. Zie deze informatie video:

 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...