Ga naar inhoud


Geen ontvangst Duitse zenders


ROMAN

Aanbevolen berichten

Toen ik gisterenavond thuis kwam reclameerde mijn vrouw dat ze op geen enkele Duitse zender kon afstemmen. Ik keek dat nog even na en ze had gelijk. Dat zou ik morgen (vandaag dus) uitzoeken.

Mijn installatie sinds november vorig jaar is een VU+Duo wiens 2 tuners aangesloten zijn via 2 diseqc 4/1 switchen op 4 twin LNB's voor de 3 gebruikelijke Astra's en HotBird gemonteerd op een Triax TDS88.

Vandaag uitgebreid onderzocht: alles werkte behalve de meeste Duitse zenders van Astra 1. Bleek dat de LNB van 19.2E geen signaal gaf enkel voor de lagere, horizontale frequentieband (waar inderdaad de meeste van die Duitse zenders op uitzenden) en dat op zijn beide uitgangen.

Ik heb die LNB, een Inverto Black Ultra Twin, voorlopig vervangen door de LNB (Titanium Smart Twin) die voor de HotBird dient en vraag aan mijn leverancier een nieuwe LNB onder garantie te leveren. We hebben terug de Duitse zenders maar zullen voorlopig de Italiaanse moeten missen :)

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfde gehad met 1 nagelnieuwe Quad Inverto. Hoogste frequentie band defect op 1 uitgang van de LNB. De andere 3 uitgangen op dezelfde frequentie band prima. Was 'toevallig' de 12.722 waar TVVlaanderen op uitzend. Is keurig vervangen onder garantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...