Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Of volgende opdracht vrolijker is ...

 

Wat "mensen" elkaar toch aan kunnen doen hè...   :(

 

Het heeft volgens mij hiermee te maken :

 

Lidice is a village in the Czech Republic just northwest of Prague. It is built near the site of the previous village of the same name which, as part of the Nazi Protectorate of Bohemia and Moravia, on orders from Adolf Hitler and Reichsführer-SS Heinrich Himmler, was completely destroyed by German forces in reprisal for the assassination, in Operation Anthropoid, of Reich Protector Reinhard Heydrich in the late spring of 1942.

 

A sculpture from the 1990s by Marie Uchytilová stands today overlooking the site of the old village of Lidice. Entitled "The Memorial to the Children Victims of the War".

 

A cross with a crown of thorns marks the mass grave of the Lidice men.

 

Overlooking the site is a memorial area flanked by a museum and a small exhibition hall.

 

A British film, Operation Daybreak, starring Timothy Bottoms as Kubiš, Martin Shaw as Čurda and Anthony Andrews as Gabčík, was released in 1975.

 

Soon after the razing of the village, several towns in various countries were named after it (such as San Jerónimo-Lídice in Mexico City, Barrio Lídice and its hospital in Caracas, Venezuela, Lídice de Capira in Panama, and towns in Brazil), so that the name would live on in spite of Hitler's intentions.

 

Als je het goed vindt, laat ik het hier maar bij Gene..

Op Wiki is eventueel meer te vinden http://en.wikipedia.org/wiki/Lidice

 

post-62319-0-07759700-1412267665.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als je het goed vindt, laat ik het hier maar bij Gene.."

Ai ai Truus, met pijn in het hart: je tekstuele uitleg is natuurlijk correct, maar het plaatje klopt niet : doe je nog eens een poging ?  :cry: 

Je hebt het kunstwerk wel correct vermeld, kijk maar :

 

post-41082-0-52383500-1412273339_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, stom natuurlijk. Had dat plaatje ook wel gezien hoor, maar zag toen die ene met de vermelding "Lidice Memorial Park" en die leek mij toepasselijker. Ik dacht eigenlijk dat ze zo'n beetje op dezelfde plek stonden, maar zie nu dat ik weer eens verkeerd dacht....  :D

Nou poging 2 dan maar 

post-62319-0-97987300-1412274364.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Truus: het kunstwerk had ik natuurlijk -ook- gekozen omdat het net een beetje buiten het centrale park staat... ,

en inderdaad: wat mensen mekaar kunnen aandoen. 

Ook in Nederland had ik iets gelijkaardigs gevonden, maar dat leek me te gemakkelijk, maar het drama is er niet minder om.

Gruwelijk... en het gebeurt dus ook nu nog, maar door de kinderen een "gezicht" te geven wordt het allemaal nog een stuk pijnkijker.

Ik vond ook nog deze tekst tijdens mijn opzoekingen ( al heeft die niet direct met dit drama te maken ) verder is het weer aan jou. 

post-41082-0-38102500-1412276136_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grijs weertje hier in Vlaanderen, dus tijd om wat meer zuidwaarts te trekken :

LANA DEL REY- BORN TO DIE:

Het album:

Born to Die is the second studio album by American singer-songwriter Lana Del Rey. It was released on January 27, 2012.

 The singer's first singles, "Video Games" and "Born to Die" were described variously as "quasi-cabaret balladry",

 

De single: 

Born to Die" is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, taken from her second studio album of the same name.

 

De video:

Unlike the singer's previous music videos, "Born to Die" had a significantly higher budget and production,[15] with film location taking place at the Palace of Fontainebleau in France.

 

Hier dus: http://goo.gl/maps/KLqNs

 

en dit is de video: 

 

 

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk helemaal goed Gene   :)

 

Ik ben zelf niet echt een fan van haar muziek hoor, maar de video (van regisseur Yoann Lemoine a.k.a. de zanger Woodkid) vind ik wel héél mooi. De prachtige locatie zal daar zeker een steentje aan bijgedragen hebben. 

 

Terug aan jou....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...