Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben niet nieuw in de wereld van Sat-TV, maar wel een newbie als het gaat om de techniek.

Hier mijn vraag: Ik heb een AKAI ALED19M1BK TV. Als ik mijn huidige CI module (SCM Microsystems, redelijk oud) en CD smartcard in de TV heb, krijg ik een foutmelding als ik bv van SD naar HD kanalen ga: De Smartcard/CI+ kan niet gevonden worden. Als ik de module er uittrek en weer insteek wordt de communicatie opgestart en is het na een paar seconden ok. Echter dit herhaald zich na een tijdje weer.

Nu is de module en de smartcard al een aantal jaren oud. Heeft het zin om een nieuwere module te kopen, bv de "M7 CI+ MODULE CanalDigitaal CI+ module 1.3" ?

Alle advies is welkom

Hans

Geplaatst:

Niets zinnigs over te zeggen. Je zult het moeten proberen. De firmware van je TV bepaalt of je mazzel hebt of niet. Ik heb zo'n module in de kast liggen. Als je in de buurt van Haarlem woont, mag je hem wel even testen. Zorg er in elk geval voor dat de laatste firmware in je TV zit.

Geplaatst:

Dank je voor je snelle reactie!

Ik woon helaas niet in de buurt, maar de sw in de TV is op de laatste stand, gechecked met de importeur.

Voor die paar tientjes maar uitproberen lijkt me.

Ik realiseer me dat ik nooit HD kanalen gebruikt heb met deze (oude, 2004) module.

Hans

Geplaatst:
Ontvangst

- Digitale TV: DVB-T, DVB-C, CI, CI-PLUS, DVB-S2

- Videoweergave: NTSC, PAL

- Tunerfuncties: Automatische zenderafstelling

- Ziggo gecertificeerd: Ja

- UPC gecertificeerd: Ja

die module die jij toepast moet wel een CDS CI+ module zijn met wereldbol op de sticker en niet zomaar een CI+ module

Buzzcut Season

Lorde

Geplaatst:

Tonskidutch,

Lijkt er idd op dat deze module te oud is.

Ik zie geen wereldbol op de stikker, zoals jij beschrijft.

Wat is CDS? Ik ben idd een newbie vwb de techniek.

Alles wat ik op de module kan vinden:

-SCM Microsystems

-DVB

-PC card

-Rev1.1

-Mediaguard

-CanalDigitaal goedgekeurd.

Verder niets.

Is deze een goede keuze:

http://www.***geen-reclame***.nl/schotel-accessoires/smartcard-and-ci-modules/canal-digitaal-ci-plus-module-1-3

Of heb je een ander advies?

Hans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen