Ga naar inhoud


Welke LNB instellingen Colombia (directv)?


nobbie

Aanbevolen berichten

Misschien kan iemand mij helpen. Ik heb een Topfield TF 5000 CI en woon in Colombia. Toen ik in Nederland woonde had ik een schotel met een universele LNB. Ik heb hier een directv schotel met een LNB waarop een label zit met 1145 - 1220 GHZ erop. Ik krijg met geen mogenlijkheid geen signaal. W

eet iemand mischien wat het probleem is en wat ik moet doen om ontvangst hier te krijgen. Met vriendelijke groet. Frans

aangepast door Michel
Onduidelijke titel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Directv Colombia is DirecTV Latin America en gebruikt de Galaxy 3C satelliet op 95 west met circulaire polarisatie. In Europa gebruiken we lineaire polarisatie.
Je zult je satellietontvanger op de verschillende frequenties op Circular RH of LH in moeten stellen.

En het klopt inderdaad dat daar frequenties gebruikt worden tussen de 11,45 en 12,20 GHz, zie: http://www.lyngsat.com/Galaxy-3C.html

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje. bedankt voor je antwoord. Ik kan mijn Topfield alleen instellen op horizontal of vertikaal.

moet ik een universele LNB hier kopen? want ik denk dat de LNB die ik hier heb niet geschikt is voor mijn ontvanger. Ik wil directv niet ontvangen want die zijn allemaal gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, kun je een Topfield niet eens op circular LH of RH instellen? Ik dacht dat die beperking alleen bij die CanalDigitaal bakken zat.
Maar ja, welke zenders op welke satellieten wil je dan ontvangen want in die regio wordt heel veel met circulaire polarisatie gewerkt.
En dan is het ook nog maar de vraag wat voor schotel je hebt want daar worden vaak van die schotels gebruikt die heel breed zijn en een heel speciale lnb-bevestiging hebben.
Zou je eens een foto willen maken van je schotel met lnb? Die kun je met de knop rechts onderaan "gebruik volledige editor" plaatsen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

instelling ivm Rc & Lc LNB: 

Als ik me niet vergis , want het is al lang gelegen speechless-smiley-026.gif

Lc = V & Rc = H , da' is't grinning-smiley-003.gif

instelling ivm zulke Rc & Lc ku-LNB: 

Als ik me niet vergis , want het is al lang gelegen speechless-smiley-026.gif

Lc = V & Rc = H , da' is't grinning-smiley-003.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk snap ik helemaal niet waar nobbie nu naar toe wil.
De kop van het bericht luidt: "Welke LNB instellingen Colombia (directv)?"
Vervolgens schrijft hij in bericht 3:  "Ik wil directv niet ontvangen want die zijn allemaal gecodeerd."
Nobbie, wat wil je nu eigenlijk wel?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite ben je meer met C-band aldaar , daar heb je nog wat keuze in FTA zenders !!

http://www.harrysat.byethost8.com/C-band-satellite-equipment.htm

Een 3,7 meter of grotere schotel is betere optie voor u !!

Alhoewel sommige dingen al met een 2 meter zullen te ontvangen zijn :)

 

http://www.lyngsat.com/freetv/Colombia.html

 

In de KU-band is het meeste dat je daar met een kleine schotel kan ontvangen gecodeerd !!

De Astra's , Hotbird zijn daar niet te ontvangen , deze liggen onder (satelliet) horizon tov uw positie !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Je ontvanger hoeft helemaal geen circulair te vertonen! Ik ontvang al decennia lang circulaire C-Band zenders op ontvangers die rechtsdraaiend als V en linksdraaiend als H interpreteren. Kan ook omgekeerd als je met een los dielectricum werkt die je dan een kwart slag verdraait. Dat kan dus niet het probleem zijn.

 

Wat wel een rol speelt is:

 

1. Wat is de middenfrekwent van je LNB? Als je die weet kun je precies omrekenen waar die 11.250 - 12.200 MHz (want zo heet dat in bij ons gangbare taal of eventueel 11,250 - 12,200 GHz) op je ontvenger zou moeten zitten. Beter nog: als je Topfield zelf een middenfrekwent laat invoeren dan doe je dat en kloppen de frekwenties vanzelf in je ontvanger.

 

2. Welke normering gebruikt DirectTV? Is het wel iets wat met een doorsnee wereldwijde ontvanger te krijgen is of spreek je van een speciale ingebouwde decoder systematiek die het noodzakelijk maakt dat je een speciaal daarvoor uitgeruste ontvanger voor die club daarvoor aanschaft?

 

3. Als je naar de Lyngsat link kijkt dat zul je zien dat er twee beams in de lijst staan. De ene beam (North America North) komt niet veel zuidelijker dan Mexico tenzij je misschien een forse bovenmaatse schotel gebruikt, de andere (Latin America) wordt helaas niet gelinkt aan een beam dus zul je eers in je omgeving moeten navragen of er iemand is die dat ontvangen kan.

 

Sowieso gaat het om uitsluitend gecodeerde abonnee-tv zenders en zul je je licht dus moeten opsteken bij een sat dealer die daar abonnementen voor verkoopt. Wellicht het best met je Topfield onder je arm zodat de goeie man meteen kan laten zien dat zijn kaartje en eventueel module het wel in jouw ontvanger doet.

 

Als je andere dan betaalde mogelijkheden ter beschikking staan dan zal dat via het internet gaan en dan zul je vast wel via datzelfde internet kunnen navragen wat er precies nodig is om die signalen op een Topfield zichtbaar te maken.

 

Succes!

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...