Ga naar inhoud


combi teletext en beeld werkt niet


Wijn

Aanbevolen berichten

heb reciever voor franse zenders hotbird tnt mat viacess kaart.

Tot voor kort werkte alles prima. de combi teletext(ondertiteling) en beeld was perfect.

heb toen de tv verplaats en daardoor de kabel verlengd.

Nu werkt of alleen de ondertiteling en geen beeld of alleen beeld en geen ondertiteling.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Misschien toch niet goed aangesloten of moet ik het zoeken in de reciever en instellingen.

Even om verhaal compleet te maken. Bij het goed gaan van de combi had ik een philipstv, nu een lg met meerdere mogelijkheden van bronnen.bv av1, av2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb reciever voor franse zenders hotbird tnt mat viacess kaart.

Tot voor kort werkte alles prima. de combi teletext(ondertiteling) en beeld was perfect.

 

Nu werkt of alleen de ondertiteling en geen beeld of alleen beeld en geen ondertiteling.

 

Bij het goed gaan van de combi had ik een philipstv, nu een lg

 

Kennelijk heb je op je LG TV dus geen transparante teletekst, of kun je die niet vinden.

Ik weet niet hoe dat zit bij LG TV's, of dat erop zit. Of dat je wellicht de menu-transparantie kunt instellen, en dat die transparantie-waarde ook geldt voor de teletekst.

 

Anders zou je moeten kijken wat je via de receiver kunt regelen qua ondertiteling. Veel zenders geven ook ondertiteling die NIET via teletekst loopt.

 

Voor beide opties zou het denk ik helpen, als je specifieker bent welke apparaten/typenummers je hebt.....

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...