Ga naar inhoud


Oude decoder vervanger door M7 SAT801


ducatist749

Aanbevolen berichten

Ik ontvang trouwens geen rtl 8 en veronica, ze stonden wel in de zender lijst alleen krijg er geen beeld van.

 

Heb vanmorgen zo goed mogelijke foto's gemaakt van de installatie van zowel in het huis als bij de schotel.

 

Foto's met _1236 zijn van de schotel.

Foto's met _0927 zijn van de installatie in het huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ontvang trouwens geen rtl 8 en veronica, ze stonden wel in de zender lijst alleen krijg er geen beeld van.

 

Heb vanmorgen zo goed mogelijke foto's gemaakt van de installatie van zowel in het huis als bij de schotel.

 

Foto's met _1236 zijn van de schotel.

Foto's met _0927 zijn van de installatie in het huis.

post-74521-0-41571300-1419770719_thumb.jpg

post-74521-0-95491600-1419770743_thumb.jpg

post-74521-0-36915700-1419770777_thumb.jpg

post-74521-0-07430400-1419770958_thumb.jpg

post-74521-0-89900800-1419771025_thumb.jpg

post-74521-0-97380900-1419771066_thumb.jpg

post-74521-0-08667200-1419771124_thumb.jpg

post-74521-0-27238300-1419771161_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er lijkt het nodige te ontbreken wat nog tot deze installatie behoort, maar is zie allemaal componenten welke bedoeld zijn voor doorgifte van het normale kabelnet frequentie bereik.

De schotel lijkt verbonden te zijn met een component welke niet op de foto staat. Maar een kabel aan de LNB duidt op een beperkte ontvangst mogelijkheid uit de begintijd van satelliet ontvangst of een unicable systeem, maar daar kan je geen 20 ontvangers op aansluiten.

Ik zie op de foto nog veel meer kasten, wat zit daar in?

 

Ik vermoed nog steeds dat er ergens een headend kopstation staat die de satelliet signalen omzet in kanalen voor een kabel ontvanger.

De copmonenten en versterker op de foto duiden op een gewoon kabeltv netwerk, hetgeen overeenkomet met het feit dat er tot nu toe geen satellietontvanger maar kabeltv ontvangers zijn aangesloten.

 

Maar nogmaals de vraag, moest je een kaart in je ontvanger steken om beeld op de Nederlandse zenders te krijgen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er aangesloten op de zwarte box die op foto 5 rechts onderaan te zien is?

 

Professioneel aangelegd? Niet eens de moeite genomen om knijpconnectoren te gebruiken.

 

Een upgrade van de gehele installatie met een multiswitch (17/8, 17/12 of 17/16?) lijkt me een goede investering. Een DVB-T en analoge FM antenne via een combiner op de analoge ingang. Alles kan dan over 1 kabel naar binnen. Iedereen kan dan kijken wat hij/zij wil. De schotel lijkt me alleszins groot genoeg om zowel Astra 1 als Astra 3 probleemloos te ontvangen.

 

Oeps: bij 20 huizen is een multiswitch 17/32 ideaal. Als de prijs gedeeld wordt, is dat best betaalbaar voor iedereen.

aangepast door buckfastbeekeeper

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eerdere reactie verwijderd. Ik heb het vermoeden dat er nog een essentieel onderdeel van de installatie mist. Want ik begrijp niet waar de vertaling van DVB-S naar DVB-C plaatsvind? Misschien dat bedrijf erbij halen wat het heeft aangelegd? Zie ook een soort modem filter/koppelaar er bij zitten?

aangepast door LBeam
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kast waar we het interieur van gezien hebben is slechts verdeling en een versterker om de distributie verliezen op te vangen.

Ik vermoed dat in een van die andere kasten bijvoorbeeld een Grundig headend zit met omzetting van transponders naar DVB-Cable.

 

Wanneer dit een Nederlandse woongemeenschap bedient zou je kunnen overwegen het headend aan te passen, echter dien je dan nog steeds kabel i.p.v. satelliet ontvangers te gebruiken.

Het nadeel is dat  met mogelijke verplichte koppeling tussen ontvangers en de Canaldigitaal kaart in de toekomst dit een doodlopende weg is.

 

Wanneer jij de enige Nederlander bent in het complex, zou ik een eigen schotel overwegen met ontvangst van Astra 1 op 19 graden en voor de HD zenders Astra 3 op 23 graden oost.

 

Is het de bedoeling om alle aansluitingen te voorzien van (Nederlandse en Belgische) satelliet ontvangst, betekent dit de aanschaf en installatie van een nieuwe schotel met 2 LNB ontvangstkoppen en een satelliet signaal verdeler (multiswitch) voor ten minste 20 aansluitingen.

 

In dat geval zal je alle kabel ontvangers moeten vervangen voor satelliet ontvangers, maar dan kan je voorlopig (naar de huidige stand der dingen) weer een paar jaar kijken naar alle Nederlandse HD betaalzenders met kaart en alle overige Europese vrij te ontvangen satelliet zenders,   op dit moment enkele honderden zenders.

 

Voor dit moment, de M7 ontvanger is niet geschikt voor je huidige installatie, die is bedoeld voor aansluiting op een satelliet (distributie) kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens Cees, de M7 is niet te gebruiken om de Diginava te vervangen.

 

Toch nog even een vraag aan ducatist749.

Je schrijft dat de decoders kuren vertonen.

Kan je nog even uitleggen wat voor kuren dit zijn.

 

Onze oude decoders (diginova 3 ci pk) gaan allemaal kuren vertonen.

Waarvan we er 7 hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...