Ga naar inhoud


Problemen met SAB unix triple hd


jovidi

Aanbevolen berichten

SAB unix triple hd

Dual lnb voor Astra 19,2 en Astra 23,5

TVV Basic pakket

ontvangstkwaliteit: L 75

                              Q 87

Heb meer en meer problemen met alle gecodeerde zenders, zowel op 19,2 als op 23,5 en zowel H als V. Smartcard uithalen en terug insteken geeft geen resultaat, enkel toestel uitschakelen, stroom uitschakelen en terug laten booten (gaat tergend langzaam!). Na deze handelingen terug perfect beeld tot we overgeschakeld hebben naar een FTA zender, daarna terug hetzelfde probleem met enkel op het scherm:"GECODEERD OF WERKT NIET". Ik heb het toestel terug naar de fabrieksinstellingen gebracht en na herinstallatie terug hetzelfde probleem, dan maar de laatste softwareversie opgeplaatst ( 1.2.72 van 10 maart 2014) en nog altijd dezelfde problemen. Weet iemand raad of is het toestel rijp voor de schroothoop?

Met vriendelijke groeten

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites


SAB staat bekend om zijn buggy werking... Wat je kunt doen:

Bezoek dvbstand.com en kijk of daar een nieuwere versie van de firmware aanwezig is. Zo ja: download en installeer deze.

Kijk of er betere kaartsoftware is. Je geeft niet aan welke je gebruikt of dat deze geintegreerd zit in de firmware.

Als laatste optie kun je de aanschaf, gebruik van een CI module overwegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAB staat bekend om zijn buggy werking... Wat je kunt doen:

Bezoek dvbstand.com en kijk of daar een nieuwere versie van de firmware aanwezig is. Zo ja: download en installeer deze.

Kijk of er betere kaartsoftware is. Je geeft niet aan welke je gebruikt of dat deze geintegreerd zit in de firmware.

Als laatste optie kun je de aanschaf, gebruik van een CI module overwegen...

Inderdaad. Ik weet alleen niet of je na het installeren de sab dan eerst terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen zoals met de Mini 4800.

 

Een andere keuze zou OpenATV kunnen zijn alleen weet ik niet of daar CCcam in zit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er ook Neutrino opzetten heb ik pas nog gedaan voor iemand., Die had ook al diverse eneigma2 image geprobeerd maar was er niet blij mee.

Draait stabiel en de box reageert lekker snel.

Google maar eens dan vind je de image vanzelf

Succes

Hallo DaVito,

 

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik heb 'ns gegoogled en kan geen Neutrino software vinden, misschien een beetje meer toelichting indien mogelijk.

M.V.G. Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAB staat bekend om zijn buggy werking... Wat je kunt doen:

Bezoek dvbstand.com en kijk of daar een nieuwere versie van de firmware aanwezig is. Zo ja: download en installeer deze.

Kijk of er betere kaartsoftware is. Je geeft niet aan welke je gebruikt of dat deze geintegreerd zit in de firmware.

Als laatste optie kun je de aanschaf, gebruik van een CI module overwegen...

Hallo Mimisiku,

 

Bedankt voor je reactie op mijn vraag via dit forum. Nog wat informatie over mijn toestel en firmware:

Heb gisteren de laatst uitgekomen software ( 1.2.72 ) gedownload vanuit de site van SAB en geïnstalleerd .

De smartcard is van TV Vlaanderen en werkt nochtans zonder problemen samen met ons tv toestel Samsung UE37D5720RS met dvbt, c, s en s2 tuners.

Ik heb het SAB unix triple hd toestel aangekocht omdat ik met ons tv toestel geen programma's kan opnemen (geen PVR-functie)

Hopelijk geven deze inlichtingen je wat meer duidelijkheid.

Met vriendelijke groeten,

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden van SAB zelf moet je helemaal niet gebruiken! Zoals gezegd, ga naar de site dvbstand.com en download daar de laatste versie voor jouw ontvanger...

 

Deze site dus...

post-31054-0-97373800-1422113222_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden van SAB zelf moet je helemaal niet gebruiken! Zoals gezegd, ga naar de site dvbstand.com en download daar de laatste versie voor jouw ontvanger...

 

Deze site dus...

Goede avond Mimisiku,

 

Dank je voor de interessante info, ik heb het sw bestand Spark onmiddellijk gedownload, uitgepakt , op een usb-staafje geplaatst en vervolgens ingeladen in mijn SAB unix triple hd, vervolgens opnieuw de instellingen teruggezet en de beide Astra 19,2 en 23,5 laten inlezen (geen fastscan) en na veel zappen tussen FTA en gecodeerde zenders en geen problemen gehad tot nog toe.

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp!!!

Met vriendelijke groeten,

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maar eens op  New Neutrino e2 for 7162  

De reacties zijn erg positief

Goede avond DaVito,

 

Heb site toch gevonden en de software gedownload, uitgepakt en op usb-staafje geplaatst. Is deze software geschikt voor SAB unix Triple HD of is dit enkel voor toestellen welke zulke software als firmware mee hebben. Indien het compatibel is ga ik het onmiddellijk in mijn Sab toestel inladen.

Met vriendelijke groeten,

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

de sw is voor de triple .

je moet wel de conax kaartlezer uit zetten.

en mcas plugin instaleren

Hallo sabtriple,

 

Na het laden van de software van dvbstand.com versie 1.2.73 was de ontvanger eventjes ok en dacht dat alles opgelost was, maar vandaag had ik terug dezelfde fout, bij het terugschakelen van FTA naar gecodeerde zender geen beeld en de vermelding: werkt niet of gecodeerd. Ik heb dan besloten mijn stick met de gedownloade software Neutrino-mp-triplex-5-11-2012 te laden in mijn toestel, maar ik krijg het niet geïnstalleerd op dezelfde wijze als de vorige software.

Kan jij me soms op weg helpen hoe ik die software op mijn toestel kan plaatsen.

Beste dank voor de info,

M.V.G.

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo sabtriple,

 

Na het laden van de software van dvbstand.com versie 1.2.73 was de ontvanger eventjes ok en dacht dat alles opgelost was, maar vandaag had ik terug dezelfde fout, bij het terugschakelen van FTA naar gecodeerde zender geen beeld en de vermelding: werkt niet of gecodeerd. Ik heb dan besloten mijn stick met de gedownloade software Neutrino-mp-triplex-5-11-2012 te laden in mijn toestel, maar ik krijg het niet geïnstalleerd op dezelfde wijze als de vorige software.

Kan jij me soms op weg helpen hoe ik die software op mijn toestel kan plaatsen.

Beste dank voor de info,

M.V.G.

Jovidi

Heb je de sab ook eerst terug gezet naar de fabrieksinstellingen na de software update?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de sab ook eerst terug gezet naar de fabrieksinstellingen na de software update?

Hallo,

 

De problemen met de Sab Unix triple blijven zich herhalen, Na installatie van Neutrimo-mp-tripex kon ik geen gecodeerde zenders zoals één HD en Canvas HD, NPO 1,2,3, VTM....ontvangen. Daarna heb ik Enigma2 ingeladen en daarop kon ik alle zenders zelfs gecodeerde ontvangen uitgezonderd één en canvas????. Het duurde tot ik de toets Radio/TV bediend heb om eens naar radiozenders te luisteren, maar terugschakelen naar TV is niet meer mogelijk zelfs niet met reboot. Herinstallatie gaf terug dezelfde fouten. Nu weet ik echt niet meer wat te doen en misschien weet iemand raad.

Beste dank voor de info!

Met vriendelijke groeten,

Jovidi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...