Ga naar inhoud


Coolstream zee 2


Mauro75

Aanbevolen berichten

Hier een bericht van Mauro uit Groningen.
 

Ik heb een vraag wat de juiste settings zijn voor een Toshiba 500G externe HD schijf aan de Coolstream zee 2 ?
ik heb hier 2 problemen....
1.Het opnemen met meerdere kanalen krijg ik niet voor elkaar.
2.Als ik een programma pauzeer en dan erachter aankijk gaat het in het begin goed
Maar na zo 2 uur begint hij te haperen en te stotteren.
Ik zou het heel graag voorelkaar krijgen
aangezien het motorsport seizoen weer begint en meerdere programma's op gelijke tijdstip komen.

Ik hoor graag van iemand

Vriendelijke groet 

Mauro

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Mauro75, heb je al een factory reset gedaan om erachter te komen of het een softwareprobleem is?

 

Als de problemen zich blijven voordoen wat je ook hebt geprobeerd, zou ik er even mee naar de dealer gaan. Als het goed is, zit die niet ver van je vandaan. ;)    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

 

Ik vroeg mij af of er iemand op het forum is die het goed aan de draai heeft.

Ik zou dan graag zijn opname configuratie's over willen nemen.

Mocht het dan nog niet lukken dan een factory reset doen en als het dan nog niet lukt even een bezoekje aan de dealer doen.

 

ieder geval bedankt voor de tip en een fijne zondag nog.

 

Groet 

 

Mauro

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mauro75, dat begrijp ik.

Mijn reactie was ingegeven door het vermoeden dat er op zijn gunstigst sprake is van enkele bugs. De vraag is dan of het een image-bug is, of puur een bug in jouw softwareversie.

 

Er kan ook nog een zelfstandig probleem zijn met je hard disk.

 

Het lastige met dit soort zaken is, is dat je stap-voor-stap moet uitzoeken en uitsluiten. Dat kan erg tijdrovend en frustrerend zijn.

Vandaar mijn tip m.b.t. de dealer. Dan leg je de bal gelijk bij hem neer. ;)

 

Ik ben benieuwd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb een Coolstream Zee gehad en een Coolstream Neo. Ondanks mijn Dreambox ervaring kon ik er helemaal niets mee! Nergens fatsoenlijke info te vinden. Het beetje wat te vinden was was in het Duits. Software update vanaf versie 12 werkte niet. CI support heel erg slecht.. Ondersteuning van de leverancier was ronduit slecht.. Mocht de Zee omruilen voor de Neo omdat ze er zelf ook niet meer uitkwamen... Heb het ding gewoon in de kliko geflikkerd en en ET gekocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coolstream meervoudige ontvangers lijken problemen te hebben vergelijkbaar met de Amiko Alien2: softcam en opnames.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mimisiku ik kan mij je reactie helemaal voorstellen over de Coolstream apparaten. Je moet heel veel geduld hebben en je compleet inlezen in de materie wil je een fatsoenlijke kans hebben op een fatsoenlijk werkende satellietontvanger.

De software is voor NL incompleet als je tenminste CD wilt kijken. Met OSCAM kan je alles wel aan de praat krijgen maar niet zonder PC.

Ik heb zelf de HD1 en met de Reloaded image gaat het nog het best. Misschien kan je ze nog uit de kliko redden. Heb je het apparaat aan de praat dan heb je wel fantastisch beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Hij ligt al ruim een jaar in de kliko :) misschien dat ik er onbewust een afvalverwerker blij mee heb gemaakt... ***geen-reclame*** heeft naar mijn idee erg weinig ervaring met die CST dozen. De site Cabsat had alleen de standaard documenten en nooit iets nieuws of opbouwends. Heb (mag ik zeggen) behoorlijke ervaring met satellietdozen. Programmeerde zelfs vroeger de EPROMS van ontvangers om kanaallijsten te zetten. Van analoog naar digitaal ook geen probleem.. Probleem is dat die CST's ook met handleiding toch weer anders blijken te werken. Wat in versie 12 werkte deed het in 14 weer heel anders... Nee, echt een ramp die dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...