Ga naar inhoud


sab ultimate hd plus opnieuw instellen.


IJsselstation

Aanbevolen berichten

Ik ben een tijdje gelden verhuisd zo ook mijn schotel set. Ik heb hemet nu een jaar later weer aangesloten.

maar ik heb het idee dat welke sattelie in ook kies (ik heb een multitenne 4kop) hij alleen maar 28.2 pakt dus ook als ik in mijn ontvanger astra 19.2 wil ontvangt hij alleen maar zenders van 28.2.

 

Nu vermoed ik dus dat het aan de instellingen van mijn ontvanger ligt wat zou ik moeten aanpassen om dat weer goed te krijgen?

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

DisecQ instellingen nalopen. Kijk ook of je de kabels van de LNB's op de correcte switch poort hebt aangesloten.

Voorbeeld:

Astra 1 = Poort A

Astra 3 = Poort B

Astra 2 = Poort C

HotBird = Poort D

 

DisecQ in de SAB op DisecQ 1.0 simple A/B/C/D. dezelfde toewijzing als dat je op de switch hebt aangesloten..

 

Heb zelf geen SAB maar je zal in je kanalenlijst vast ook op moeten geven war hij zoeken moet..

 

Controleer voor de zekerheid ook even je coax aansluiting, RF connectoren etc. Dat daar geen sluiting in zit.. Loop je aansluiting op je switch ook even na. Je zal niet de eerste zijn die zich vergist in de aansluiting. De 'OUT' gaat naar je SAB LNB ingang.. PORT 1..4 naar de LNB's. Vaak is 'OUT' de middelste aansluiting...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal vanavond een na kijken. Ik heb overgenomen een multietenne met een 4 in 1 kop.maar zal vanavond even proberen. Bedankt voor uw reactie.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DISEqC instellingen zijn als volgt: voor de Multytenne

 

probeer hem uit te richten op 19,2 stel de ontvanger zo in ,dat je alleen 19,2 kunt ontvangen

de rest komt van zelf

DISEqC A (1) = Astra 19,2 oost
DISEqC B (2) = Hotbird 13 oost
DISEqC C (3) = Astra 23,5 oost
DISEqC D (4) = Astra / Eurobird 28,5 oost

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke transponder freqentie op 19.2 komt niet op 28.2 13.0 en 23.5 voor waarmee ik het best kan uitrichten?

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een foto van de antenne instellingen.

aangepast door IJsselstation

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Gast Mimisiku

M7 en andere merken doen niet anders hoor. Is echt niet alleen SAB. Voor een M7 ontvanger krijg je na een jaar ook geen update meer. Koop maar een nieuwe is het devies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Er is geen merk met continue ondersteuning. Na verloop van jaren valt een model in EOL. Beste keus blijven open ontvangers. Hiervoor blijven hobbyisten steeds aanpassen. Kijk maar naar de Open Linux ontvangers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Wat een geneuzel om een kanaallijst. Gewoon de transponders editen, bewaren. Box herstarten en de satellieten scannen. Daarna zelf je favorieten editen en bewaren. Hoeveel moeite is dat nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...