Ga naar inhoud


Wie kent "NEXT minix hd" ontvanger


jschoonh

Aanbevolen berichten

Een aantal mensen weten al dat ik voornamelijk in Turkije woon en een dreambox man ben.

maar nu een hele andere vraag. Ik kom hier (Turkije) steeds meer ontvangers tegen van het merk "NEXT".
Ik zou graag meer informatie willen (user manual) van het model “minix HD” (paars)
Het is een mini satelliet ontvanger die je op de achterkant van je TV "plakt". Hij heeft een CA slot en ik heb ze werkend gezien met een Canaldigitaal kaart maar ook over internet, dus cardsharing.

Heeft een USB, een mini jack als serial port, een hdmi kabel en coax aansluiting + IR ontvanger via een kabeltje. Het is een Linux ontvanger en gezien de cardsharing een softcam? Het menu op de TV geeft geen toegang “onder de motorkap” geen lan, geen softcam, enz, instellingen. Op internet kom ik alleen user manuals tegen hoe je kanalen moet instellen en hoe aan te sluiten. Standaard weerbericht app, youtube, enz aanwezig maar ik kom nergens in de dit “doosje”

Volgens de specs. kan hij time shift, opnemen en afspelen van diverse formaten video en mp3

 

post-70302-0-22554400-1428926665.jpg

 

Iemand?

Vroeger stoppen met werken is altijd een keuze :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thnks, net de review gelezen en wat docs. van internet geplukt. Ze lijken i.d erg op elkaar. Ik ga eens spelen met deze "doos" en zal daar de documentatie van de ariva eens naast leggen. Heb je enig idee of ik patche's van de ariva kan gebruiken?

Jammer van dat T-shirt trouwens :-) 

 

p.s.

 

Dit ontvangertje is rond 2007-2010 te koop geweest in Turkije (lijkt het) hij heeft inmiddels opvolgers. Hij kosten toen rond de TL 150,-- bij een koers van 1,80 kom je c.a € 83,-- terwijl elektronica hier meestal duurder is. Hier op www zoekend wordt gezegd dat het een lokaal product is. 

aangepast door jschoonh

Vroeger stoppen met werken is altijd een keuze :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...